Agora zmienia zakres umowy z Publicitas

Biuro Reklamy 'Gazety Wyborczej' zacieśnia współpracę z Publicitas Promotion Network.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Biuro Reklamy „Gazety Wyborczej” (Agora) podpisało 1 marca 2006 r. umowę o współpracy z Publicitas Promotion Network – jednym z największych na świecie brokerów sprzedaży reklam. Od 1 kwietnia 2006 r. Agora będzie sprzedawała powierzchnię reklamową w „Gazecie Wyborczej” na wybranych rynkach międzynarodowych z wyłącznym pośrednictwem Publicitas. Jednocześnie Publicitas będzie proponowało klientom zainteresowanym reklamą w polskiej prasie powierzchnię reklamową w „Gazecie Wyborczej”.

Współpraca Agory z Publicitas dotyczy „Gazety Wyborczej” i obejmuje wszystkie dodatki i typy ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej”. Wyłączność współpracy Agory z Publicitas będzie dotyczyć rynków Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch, Francji, Szwajcarii, Austrii i Grecji.

W tej chwili, czyli do 1 kwietnia  w wymienionych krajach Publicitas funkcjonuje jako jeden z pośredników sprzedaży reklam w GW.

Umowa o wyłącznej współpracy z Publicitas jest dla Agory pierwszą tego typu umową. Wcześniej Biuro Reklamy „Gazety Wyborczej” współpracowało oprócz Publicitas także z innymi brokerami zajmującymi się pośrednictwem w sprzedaży reklam na rynku międzynarodowym.

Ta nowa forma współpracy ułatwi dotarcie oferty reklamowej „Gazety Wyborczej” do największych międzynarodowych klientów i pozwoli na głębszą wymianę doświadczeń oraz regularne szkolenia handlowców wyspecjalizowanych w sprzedaży ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej” - poinformowała Agora w środę w komunikacie prasowym.

Współpraca z Publicitas zakłada również wykorzystanie narzędzi i kanałów komunikacyjnych brokera do promocji „Gazety Wyborczej” na rynku międzynarodowym - zostaną tu wykorzystane między innymi serwis www.publicitas.com oraz biuletyny informacyjne Publicitas.

- Publicitas to jeden z największych brokerów ogłoszeniowych na świecie. Współpracujemy z nim na różnych rynkach już od wielu lat. Np. na rynku austriackim blisko 10 lat. Tak więc mieliśmy czas, aby przekonać się o swojej wiarygodności. Funkcjonują na ponad dwudziestu rynkach na całym świecie co daje nam możliwość pracy z jednym partnerem na wielu rynkach bo to ułatwia współpracę - informuje Dział Sprzedaży Reklam "'Gazety Wyborczej".

Publicitas Promotion Network jest jednym z ważniejszych międzynarodowych brokerów sprzedaży reklam. Publicitas działa w 22 krajach na 4 kontynentach. W 58 punktach sprzedaży zatrudnia ponad 450 ekspertów oferujących powierzchnie reklamowe w najbardziej prestiżowych publikacjach na rynkach lokalnych, krajowych i międzynarodowych.

Grupa Agory zwiększyła w IV kwartale 2005 roku przychody o 18,6 proc. do 329,2 mln zł, przy czym same jej przychody z reklam wzrosły w tym czasie o 8,1 proc. do 196,1 mln zł.

W IV kwartale zysk netto grupy spadł do 8,6 mln zł z 38,4 mln zł zysku netto w IV kw. 2004 roku. Natomiast zysk operacyjny zmniejszył się do 12,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w analogicznym kwartale 2004 roku było to 44,1 mln zł.

W całym 2005 roku przychody grupy Agory wzrosły o 20,1 proc. do 1,2 mld zł, natomiast jej wpływy z reklam wzrosły 10,8 proc. do 711,6 mln zł.

Zysk netto grypy Agory w ubiegłym roku wyniósł 126,7 mln zł i wzrósł wobec 2004 roku o 88,3 proc., a z kolei zysk operacyjny zwiększył się o 83,2 proc. do 150,8 mln zł.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"