Alior Bank zakończył fuzję z przejętą częścią Banku BPH

W zaledwie 5 miesięcy po fuzji prawnej, Alior Bank zakończył fuzję operacyjną z działalnością przejętą z Banku BPH. Byli klienci Banku BPH mogą już w pełni korzystać z nowych produktów i usług oraz z ponad 800 placówek Alior Banku. Obecnie bank jest gotowy do dalszego dynamicznego rozwoju i wdrożenia nowej strategii „Cyfrowego buntownika” na lata 2017-2020.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dzięki integracji systemów Alior Bank uprościł i ujednolicił standardy obsługi klientów. Wywodzący się z Banku BPH klienci indywidualni uzyskali dostęp do czwartej pod względem wielkości sieci placówek, wielu nowych usług i rozwiązań, takich jak: internetowy Kantor Walutowy, system płatności mobilnych BLIK oraz Android Pay (dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard). Mogą oni również korzystać z działających 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Banku, a także z sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash. Klienci biznesowi otrzymali dostęp do szerokiej palety produktów depozytowo-kredytowych w tym m.in.: do nowoczesnej platformy oszczędzania i wymiany walut Autodealing (lub eFX Trader dla korporacji) czy pakietu kredytowego – linii kredytowej, nawet do 500 tys. zł, na 10 lat dostosowanej do potrzeb i wymogów małych firm.

Tak jak zapowiadaliśmy, zakończyliśmy fuzję prawną i operacyjną w niecały rok. Ponad 4 mln naszych klientów może już bez przeszkód korzystać z ujednoliconej oferty i standardów obsługi w całej sieci oddziałów – mówi Barbara Smalska, wiceprezes Zarządu Alior Banku. – Teraz skupimy się na ułatwianiu klientom korzystania z naszych usług: uprościmy ofertę produktową, wzbogacimy funkcjonalności kanałów cyfrowych, aby ułatwić zakup produktów online i przede wszystkim zwiększyć satysfakcję klientów z kontaktów z bankiem. To nasze kolejne cele na najbliższe lata – dodaje Barbara Smalska.  

Z myślą o satysfakcji klientów Alior Bank podjął szereg działań na etapie przygotowań i przeprowadzania fuzji operacyjnej. Jednym z priorytetów było zapewnienie klientom odpowiednich informacji o wszelkich czekających ich zmianach oraz sprawne wspieranie ich w pierwszych dniach po połączeniu. Alior Bank zapewnił klientom dostępność informacji o fuzji we wszystkich możliwych kanałach komunikacji. Znacząco zwiększono liczbę konsultantów infolinii i wydłużono godziny pracy oddziałów.

Nad połączeniem pracowało 750 doświadczonych pracowników banku. Pozwoliło to zapewnić sprawne przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu i ograniczyć niedogodności dla klientów – mówi Celina Waleśkiewicz, dyrektor generalny Pionu Fuzji i Kanałów Elektronicznych w Alior Banku.W ciągu tygodnia po fuzji operacyjnej 252 tys., czyli prawie 100 procent aktywnych klientów wywodzących się z Banku BPH z powodzeniem zalogowało się do systemów bankowości internetowej. Spodziewając się wzmożonego zainteresowania, czterokrotnie zwiększyliśmy liczbę konsultantów obsługujących infolinię. Odpowiedzieli oni na 30 tys. zapytań w ciągu pierwszych dwóch dni po fuzji. W niektórych porach dnia ruch na infolinii kilkunastokrotnie przekraczał liczbę połączeń w standardowym dniu pracy. Uruchomiliśmy dodatkowe kanały kontaktu dla klientów, w tym dodatkowe linie telefoniczne do 200 oddziałów, które pracowały w wydłużonych godzinach. Do klientów, którym nie udało się skontaktować z konsultantem, oddzwaniamy. Mogę zapewnić, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby żadne zgłoszenie klienta nie pozostało bez odpowiedzi – dodaje Celina Waleśkiewicz.

Alior Bank zintegrował przejętą część Banku BPH w niecałe pięć miesięcy od fuzji prawnej oraz w zaledwie rok po podpisaniu umowy jej nabycia. Był to najszybszy i jeden z najbardziej efektywnych procesów przejęcia w polskim sektorze bankowym. Dzięki przejęciu wydzielonej części Banku BPH Alior Bank dołączył do 10 największych banków w Polsce pod względem wartości aktywów (suma bilansowa przekroczyła 61 mld zł) i jest w pełni przygotowany do realizacji strategii „Cyfrowego buntownika”, w tym do wdrażania nowych projektów. Bank wzmocni pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewni 14-proc. zwrot z kapitału dla akcjonariuszy. Utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej wynoszący 4,5 proc. oraz obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online