David Roberts: z Zalando na szefa technologii i produktu w Allegro

W połowie stycznia 2022 roku funkcję dyrektora ds. technologii i produktu w Allegro obejmie David Roberts, zastąpi na tym stanowisku Marcina Mazurka. Wcześniej Roberts pracował w Zalando i Amazonie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Marcin Mazurek pozostanie w Allegro, będzie zarządzał rozwojem firmy na arenie międzynarodowej.

Poprzednio na stałe dyrektorem ds. technologii i produktu w Allegro był Piotr Szybiak, odszedł we wrześniu. W czerwcu zapowiedziano, że zastąpi go Seshashayee Sridhara (znany także jako Mittu Sridhara), przy czym menedżer w połowie września poinformował, że z przyczyn osobistych rezygnuje z tej pracy.

- Bardzo się cieszę, że dołącza do nas tak doświadczony menedżer. David ma ogromne doświadczenie w zarządzaniu i tworzeniu złożonych zespołów zajmujących się rozwojem produktu i operacjami technologicznymi. Patrząc na szybkie tempo rozwoju Allegro i nasz program międzynarodowej ekspansji, cieszymy się, że możemy powitać w naszym gronie lidera, który rozumie potrzeby nowoczesnych i zróżnicowanych organizacji technologicznych - komentuje Francois Nuyts, prezes Allegro.

W zeszłym tygodniu poinformowano, że od stycznia 2022 roku funkcję chief commercial officera w Allegro będzie pełnił Alvise Favara, wcześniej związany m.in. z niemieckim oddziałem Amazona i McKinsey.

David Roberts wcześniej w Zalando i Amazonie

Poprzednio przez ponad cztery lata David Roberts pracował w Zalando, odpowiadał za obszar strategiczny, m.in. wizję, zarządzanie procesami, skalowanie zespołów oraz wspieranie wzrostu platformy. Zarządzał zespołem zajmującym się takimi kwestiami jak prowadzenie produktu, inżynieria, integracje, operacje, zarządzanie łańcuchem dostaw, a także za zespoły tworzące narzędzia, które wspierają konkurencyjność sprzedawców na Zalando.

Wcześniej pracował w dziale engineering & product leadership w Amazon US. Wcześniej był również odpowiedzialny za zespół inżynierski AOL, realizując projekty w Indiach i Chinach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-akcje-cena-gielda-wyniki-finansowe-w-2021-roku,7170087923357825a ##

W trzecim kwartale Allegro, do którego oprócz tej platformy należą porównywarka Ceneo i firma eBilet Polska, osiągnęło wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku.

Wartość sprzedanych produktów na Allegro (GMV) zwiększyła się o 19,9 proc. do 9,9 mld zł. Na platformach firmy było 13,3 mln aktywnych kupujących, wobec 12,6 mln rok wcześniej. Każdy zrobił zakupy o średniej wartości 3,07 tys. zł (po wzroście rok do roku o 24,5 proc.).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"