Ambasada BC z większymi wpływami i zyskiem, 1,2 mln zł dywidendy od agencji Czteryczwarte

Agencja reklamowa Ambasada BC, której głównym klientem jest Media Expert, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 4,62 mln zł i zysku netto z 55,8 do 91,5 tys. zł. Natomiast jej siostrzana agencja Czteryczwarte zanotowała minimalny spadek wpływów, a jej zysk netto poszedł w górę ze 192,8 tys. zł do 1,17 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ambasada BC z większymi wpływami i zyskiem, 1,2 mln zł dywidendy od agencji Czteryczwarte
Cleo w bożonarodzeniowym spocie Media Expert

Wpływy agencji Ambasada BC zwiększyły się z 3,5 do 4,62 mln zł. Od paru lat jej głównym klientem jest sieć elektromarketów Media Expert, jesienią ub.r. przygotowała dla niej kilka reklam z piosenkarką Cleo.

Wydatki wzrosły słabiej, zysk w górę

Koszy operacyjne agencji poszły w górę znacząco słabiej od wpływów - o 28,1 proc., z 3,42 do 4,39 mln zł. Zdecydowana większość do koszty usług obcych, które zwiększyły się z 2,98 do 3,75 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 374 do 580,9 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 40,1 do 25,6 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 0,8 do 29,8 tys. zł. Agencja zaoszczędziła 17,6 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.

Z kolei pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z symbolicznej kwoty do 135,6 tys. zł, a koszty finansowe zmalały z 18,3 do 3 tys. zł.

W efekcie wzrosły wyniki rentowności agencji. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 78,2 do 235,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 78,2 do 100,3 tys. zł, a zysk netto - z 55,8 do 91,5 tys. zł.

Udziałowcami Ambasady BC są prezes agencji Katarzyna Wysocka, członek zarządu Radosław Wysocki i członek zarządu Paweł Rosiński wraz z Olgą Rosińską, mają po jednej trzeciej kapitału. Wspólnicy zeszłoroczny zysk zdecydowali się przeznaczyć na kapitał zapasowy.

grafika

Czteryczwarte wypłaci 1,2 mln zł dywidendy

Agencja brandingowa Czteryczwarte, mająca takich samych udziałowców co Ambasada BC, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 0,9 proc. do 6,54 mln zł. Natomiast jej koszty operacyjne zmalały o 16,4 proc., z 6,54 do 5,47 mln zł.

Nakłady na usługi obce spadły z 3,76 do 3,32 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,14 do 1,72 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 238 do 141,8 tys. zł. Koszty amortyzacji poszły w dół ze 149,2 do 89,7 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 102,6 do 57,9 tys. zł. Firma uzyskała 38,8 tys. zł z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące.

Przychody finansowe agencji zmniejszyły się z 69,7 do 40,3 tys. zł, a koszty finansowe - z 38,2 do 39 tys. zł.

Przy utrzymaniu wpływów i sporym spadku kosztów mocno wzrosła zyskowność agencji Czteryczwarte. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 55,2 tys. zł do 1,06 mln zł, zysk operacyjny - ze 161,3 tys. zł do 1,17 mln zł, a zysk brutto i netto - ze 192,8 tys. zł do 1,17 mln zł.

Udziałowcy postanowili, że cały zeszłoroczny zysk netto zostanie im wypłacony jako dywidenda.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji