Droższe reklamy od AMS. Skutek uchwał krajobrazowych

AMS (grupa Agora) opublikował aktualizację cennika i polityki handlowej na 2024 rok. Uwzględnił w nim skutki wprowadzania uchwał krajobrazowych i wprowadził tzw. indeks aglomeracyjny dla czterech aglomeracji. To odpowiedź na zmiany struktury podażowej w największych polskich miastach - podaje firma reklamy zewnętrznej.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Droższe reklamy od AMS. Skutek uchwał krajobrazowych

Jak wskazano w komunikacie AMS, na podaż reklam na outdoorze wpłynęły ostatnio uchwały krajobrazowe. Takie regulacje obowiązują już m.in. w Gdyni, Gdańsku, Poznaniu czy Krakowie

Na podstawie ustawy z 2015 r. samorządy w drodze prawa miejscowego mogą ustalać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

„Indeks aglomeracyjny” w stawkach za reklamę zewnętrzną 

AMS wprowadził korektę cen o tzw. „indeks aglomeracyjny”. Jest to mnożnik ceny dla nośników w czterech aglomeracjach: warszawskiej, poznańskiej, krakowskiej i trójmiejskiej. Indeks aglomeracyjny wynosi 1,2 i dotyczy cennika klasycznej reklamy OOH.

- Kolejny rok z rzędu proponujemy naszym klientom coraz nowocześniejszą ofertę, opartą niezmiennie o filary transformacji cyfrowej, zaawansowanego wykorzystania danych oraz odpowiedzialności społecznej i troski o otoczenie, w szczególności o zasoby naturalne. Jednocześnie, podobnie jak większość podmiotów rynkowych, zmagamy się z szeregiem czynników zewnętrznych, które wpływają na ceny naszych produktów. W ostatnim czasie istotnym czynnikiem wpływającym na rynek reklamy OOH były skutki wprowadzania uchwał krajobrazowych - mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

Dodatkowo, na wszystkich cyfrowych nośnikach outdoorowych i indoorowych spółka wprowadziła możliwość emisji materiałów reklamowych o różnych długościach.

W 2023 r. firma postawiła na rozwój formatów digitalowych. Oferuje także możliwość wykorzystania tzw. triggerów zmiany layoutu, Affinity Index czy dalsze wykorzystanie retargetingu. Wprowadzone rok wcześniej rozliczenie CPM DOOH objęło wszystkie cyfrowe nośniki outdoorowe i indoorowe. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"