W ramach opublikowanego raportu Angelini ujawnia najczęściej powielane stereotypy i błędne przekonania, które nadal funkcjonują w społeczeństwie, wpływając negatywnie na osoby zmagające się z problemami psychicznymi.
W kampanii użyto wizerunki wirtualnych postaci stworzonych przy udziale sztucznej inteligencji. Dzięki temu Angelini podkreśla, jak technologia może wspierać w przełamywaniu tabu oraz budowaniu empatii i zrozumienia wobec osób doświadczających kryzysów psychicznych.
Wykorzystując AI, firma stworzyła postać Ani zmagającej się z epilepsją i Bartka chorego na depresję - wyraziste, symboliczne portrety, które oddają emocje i wewnętrzne przeżycia osób mierzących się z niezrozumieniem i stygmatyzacją. Kampania nie tylko edukuje, ale także angażuje odbiorców na głębszym poziomie. Do ich grona dołączy w przyszłości również Marta – postać zmagająca się ze schizofrenią. Za koncepcję postaci AI oraz planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa re58.

Raport "Wyprostuj spojrzenie" oraz towarzysząca mu kampania są elementem długofalowych działań Angelini na rzecz zdrowia psychicznego, których celem jest zmiana społecznego spojrzenia oraz normalizacja rozmowy o problemach psychicznych.











