SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

1,4 mln widzów drugiej edycji „The Brain. Genialny umysł”. Oglądalność rośnie z odcinka na odcinek

Drugą edycję talent-show „The Brain. Genialny umysł” ogląda średnio 1,40 mln osób, o 170 tys. widzów więcej niż piątą edycję „Hell’s Kitchen” pokazywaną rok temu. Polsat w czasie nadawania programu jest trzeci w rynku telewizyjnym.

fot. polsat Article

Nowe odcinki talent-show „The Brain. Genialny umysł” oglądać można w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, począwszy od 5 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,17 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,55 proc. w grupie 16-59.

Do tej pory największą widownię, wynoszącą 1,46 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek programu.

Dla porównania, szóstą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” pokazaną rok temu w tym paśmie po trzech pierwszych odcinkach oglądało średnio 1,23 mln osób, co przełożyło się na 8,05 proc. udziału w 4+, 12,69 proc. w 16-49 i 9,85 proc. w 16-59. Oznacza to, że „The Brain” podnosi widownię swojego pasma o 170 tys. widzów.

Z kolei średnia oglądalność pierwszej edycji „The Brain. Genialny umysł” wyniosła 1,89 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 11,90 proc., 15,41 proc. oraz 14,78 proc. udziału.

Polsat w czasie emisji „Genialnego umysłu” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przekłada się na 29,51 proc. udziału. Drugi jest TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i początek „Diagnozy”; 10,58 proc.), a gorzej od Polsatu wypada TVP1 (gł. „Pogoda”, „Riviera” i „American Crime Story: Sprawa O.J. Simpsona”; 4,97 proc.).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

W każdym odcinku talent-show „The Brain. Genialny umysł”  występuje pięć osób o genialnych umysłach, które podejmują różne wyzwania w studiu telewizyjnym m.in. szybko zapamiętują i dodają 100 cyfr, rozpoznają dalmatyńczyka po plamie, wyodrębniają różnicę między obrazkami, przechodzą z zawiązanymi oczami przez sieć laserów, rozpoznają utwór tylko po krokach tancerzy czy rozróżniają po smaku sto rodzajów piwa.

Nagrodę pieniężną, wynoszącą 30 tys. zł, zdobywa tylko jeden uczestnik, wybrany przez jurorów i widownię w studio.

W jury drugiej edycji produkcji zasiadają: aktorzy Anita Sokołowska, Cezary Żak, dr Mateusz Gola, który jest pracownikiem naukowym University of California w San Diego i zajmuje się badaniami nad mózgiem oraz youtuber Remigiusz Wierzgoń. Program prowadzi Jerzy Mielewski.

Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Group.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,4 mln widzów drugiej edycji „The Brain. Genialny umysł”. Oglądalność rośnie z odcinka na odcinek

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marta
:) ładny tekst na zamówienie
4 15
odpowiedź
User
Baby
Jakiś brainiac musiał ostro móżdżyć, żeby z porażki zrobić zwycięstwo ...
5 5
odpowiedź
User
Pn
Zaraz się pojawią ładne komentarze pisane przez produkcję. Endemol shne wierzy w zaklinanie rzeczywistości. To nawet wzruszające jest. Chociaż można by tę energię przeznaczyć na poprawę tego, co jest.
3 5
odpowiedź
User
Guest58
Program jak na Polsat jest naprawdę niezły i mam nadzieję że widownia będzie jeszcze szła w górę. Zawsze lepiej pooglądać mądre osoby robiące show na poziomie niż tańczące gwiazdki albo kabarety.
12 4
odpowiedź
User
Rocky
sppoko program ale dla mnie liczy się i tak tylko wyspa przetrwania
2 6
odpowiedź
User
Diana
Dobry program. Co by nie mówić.
11 2
odpowiedź
User
Diana
Dobry program. Co by nie mówić.
6 1
odpowiedź
User
Diana
Dobry program. Co by nie mówić.
6 0
odpowiedź
User
Pawel
Dwa miliony Opola to było mało, ale 1.4 tego polsatowskiego badziewia to sukces.
6 4
odpowiedź
User
Pawel
Dwa miliony Opola to było mało, ale 1.4 tego polsatowskiego badziewia to sukces.
3 5
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing