10 filmów Netfliksa trafi najpierw do kin

Netflix zapowiedział, że co najmniej 10 jego oryginalnych filmów trafi w pierwszej kolejności do kin, a kilka tygodni później na platformę. Taki model dystrybucji wymuszają głównie wymogi organizatorów festiwali filmowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
10 filmów Netfliksa trafi najpierw do kin

Wśród filmów Netfliksa z debiutem w kinach będzie "Irlandczyk" Martina Scorsese z oscarową obsadą -  Robertem De Niro, Alem Pacino oraz Joe Pescinim. Na wielkim ekranie (tylko w USA) film będzie miał premierę 1 listopada. Na Netfliksie zostanie zaś udostępniony 27 listopada.

Na liście znalazły się też m. in. "The Laundromat" Stevena Soderbergha (premiera kinowa 7 września, na Netfliksie 18 października), "Marriage Story" w reżyserii Noah Baumbacha (w kinach od 6 listopada, na Netfliksie od 6 grudnia).

Polityka dystrybucyjna Netfliksa podyktowana jest wymaganiami organizatorów festiwali filmowych (na których Netflix chce wystawiać swoje produkcje). Jednym z warunków na tego typu imprezach jest, by filmy były wyświetlane w kinach. W tle jest także walka o Oscary, gdzie tegorocznym mocnym kandydatem jest "Irlandczyk".

Netflix ma 151 mln użytkowników

W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników.  W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu