SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

20 minut dłużej przed telewizorem podczas tegorocznych wakacji. Hitem mundial

W wakacje na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku względem analogicznego okresu ub.r. Natomiast średni czas oglądania telewizji wydłużył się o 20 minut.

Article

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku statystyczny polski widz spędzał przed telewizorem 3 godziny i 50 minut dziennie. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 20 minut.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+ (w godz.)

ATV - Okres

01.07 - 31.08.2013

03:29:58

01.07 - 31.08.2014

03:49:39


Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w tegoroczne wakacje zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu ub.r. spadł o 8,76 proc. i wyniósł 10,83 proc. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z kolei na drugą lokatę spadła TVP1, której udział zmniejszył się o 12,11 proc. do 10,52 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.

Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała spadek o 0,67 proc. udziału do 10,40 proc.

Czwarta lokata należała do TVP2, której udział w okresie tegorocznych wakacji wyniósł 7,42 proc., po spadku o 8,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 8,94 proc. do 4,02 proc. Oczko niżej znalazła się stacja TVP Info, notująca spadek o 1,09 proc. i wyniósł 3,64 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,44 proc. udziału; wzrost o 1,78 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,07 proc. udziału; w dół o 6,12 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; bez zmian) i Polsat 2 (1,99 proc. udziału; + 4,74 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

01.07 - 31.08.2013

01.07 - 31.08.2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat

618 542

11,87%

613 490

10,83%

TVP1

623 701

11,97%

595 762

10,52%

TVN

545 604

10,47%

588 768

10,40%

TVP2

421 309

8,08%

420 315

7,42%

TVN7

192 142

3,69%

227 502

4,02%

TVP INFO

191 804

3,68%

206 364

3,64%

TVN24

175 990

3,38%

194 839

3,44%

TV PULS

170 222

3,27%

173 610

3,07%

TV4

135 045

2,59%

146 703

2,59%

Polsat2

99 238

1,90%

112 574

1,99%

Puls 2

72 362

1,39%

104 416

1,84%

TVP Seriale

79 460

1,52%

99 517

1,76%

TTV - Twoja Telewizja

61 691

1,18%

75 942

1,34%

TVP Regionalna

-

-

70 192

1,24%

Polsat News

61 604

1,18%

68 132

1,20%

TVP Rozrywka

41 507

0,80%

63 692

1,12%

TV6

34 603

0,66%

54 707

0,97%

Stopklatka

-

-

50 964

0,90%

TVP Polonia

44 917

0,86%

49 115

0,87%

Polo TV

50 998

0,98%

46 989

0,83%


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 6,97 proc. do poziomu 12,14 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,96 proc., po spadku o 3,27 proc.

Trzecia pozycja należała do TVP1 (8,15 proc., spadek o 4,90 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,57 proc. i wyniósł 7,11 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7 z 3,62 proc. udziału (względem analogicznego okresu ub.r. jej wynik się nie zmienił).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

01.07 - 31.08.2013

01.07 - 31.08.2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat

274 512

13,05%

270 799

12,14%

TVN

238 341

11,33%

244 428

10,96%

TVP1

180 294

8,57%

181 725

8,15%

TVP2

148 760

7,07%

158 581

7,11%

TVN7

76 124

3,62%

80 733

3,62%

TV PULS

72 167

3,43%

76 642

3,44%

TVN24

56 110

2,67%

63 381

2,84%

TV4

52 489

2,49%

59 563

2,67%

Polsat2

41 816

1,99%

49 205

2,21%

TVP Seriale

38 071

1,81%

40 026

1,79%

Puls 2

28 553

1,36%

39 940

1,79%

TTV - Twoja Telewizja

27 968

1,33%

33 339

1,50%

TVP INFO

32 910

1,56%

32 379

1,45%

Eska TV

31 419

1,49%

30 521

1,37%

Polo TV

30 148

1,43%

27 895

1,25%

Polsat News

20 987

1,00%

25 116

1,13%

TV6

15 522

0,74%

23 907

1,07%

TVP Rozrywka

16 173

0,77%

23 663

1,06%

Discovery

24 951

1,19%

23 164

1,04%

ATM Rozrywka

20 931

0,99%

21 179

0,95%


W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, pokazany 13 lipca br. Obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwa - do Polsatu i jedno - do TVN.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ NIEMCY - ARGENTYNA

TVP1

13-07-2014

20:34 - 00:23

10 056 250

63,43%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - NIEMCY

TVP2

08-07-2014

21:33 - 00:08

6 393 686

50,40%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - HOLANDIA

TVP2

12-07-2014

21:28 - 00:22

5 660 782

47,33%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ HOLANDIA - ARGENTYNA

TVP1

09-07-2014

21:25 - 01:08

5 524 484

51,33%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - KOLUMBIA

TVP1

04-07-2014

21:14 - 00:12

4 514 760

37,87%

STUDIO PIŁKARSKIE MISTRZOSTW ŚWIATA - BRAZYLIA 2014

TVP1

13-07-2014

23:44 - 00:23

4 407 771

50,63%

WIADOMOŚCI

TVP1

13-07-2014

19:42 - 20:05

4 209 248

33,84%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

13-07-2014

20:10 - 20:19

4 203 492

31,29%

PROGNOZA POGODY

TVP1

13-07-2014

20:21 - 20:24

4 160 783

29,97%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ HOLANDIA - KOSTARYKA

TVP1

05-07-2014

21:14 - 01:03

3 861 584

38,95%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ FRANCJA - NIEMCY

TVP2

04-07-2014

17:26 - 20:08

3 777 011

38,64%

FAKTY

TVN

24-08-2014

19:00 - 19:22

3 707 665

27,93%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W SIATKOWCE MĘŻCZYZN POLSKA - SERBIA

Polsat

30-08-2014

20:12 - 21:55

3 507 653

24,89%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ ARGENTYNA - SZWAJCARIA

TVP2

01-07-2014

17:28 - 20:47

3 486 132

31,24%

PIĄTY STADION /SER.POL./

TVP1

13-07-2014

20:26 - 20:30

3 457 449

24,75%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BELGIA - USA

TVP1

01-07-2014

21:24 - 00:56

3 412 619

34,37%

TELEEXPRESS

TVP1

24-08-2014

17:00 - 17:15

3 412 495

29,12%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ ARGENTYNA - BELGIA

TVP2

05-07-2014

17:29 - 20:07

3 318 598

35,66%

W-11 WYDZIAL ŚLEDCZY /SER.KRYM.POL/

TVN

26-08-2014

20:04 - 20:46

3 061 178

20,88%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

21-08-2014

20:31 - 21:13

2 937 677

20,37%

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ NIEMCY - ARGENTYNA

TVP1

13-07-2014

20:34 - 00:23

4 838 777

68,10%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - NIEMCY

TVP2

08-07-2014

21:33 - 00:08

3 166 323

53,77%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ HOLANDIA - ARGENTYNA

TVP1

09-07-2014

21:25 - 01:08

2 800 269

54,54%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - HOLANDIA

TVP2

12-07-2014

21:28 - 00:22

2 630 541

48,36%

STUDIO PIŁKARSKIE MISTRZOSTW ŚWIATA - BRAZYLIA 2014

TVP1

13-07-2014

23:44 - 00:23

2 363 698

52,09%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BRAZYLIA - KOLUMBIA

TVP1

04-07-2014

21:14 - 00:12

2 247 757

40,85%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ HOLANDIA - KOSTARYKA

TVP1

05-07-2014

21:14 - 01:03

1 918 246

41,38%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ BELGIA - USA

TVP1

01-07-2014

21:24 - 00:56

1 841 698

39,21%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ FRANCJA - NIEMCY

TVP2

04-07-2014

17:26 - 20:08

1 624 425

44,25%

PROGNOZA POGODY

TVP1

13-07-2014

20:21 - 20:24

1 535 666

28,88%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ ARGENTYNA - SZWAJCARIA

TVP2

01-07-2014

17:28 - 20:47

1 518 457

35,96%

FAKTY

TVN

24-08-2014

19:00 - 19:22

1 482 139

29,39%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

13-07-2014

20:10 - 20:19

1 457 954

28,89%

STUDIO PIŁKARSKIE MISTRZOSTW ŚWIATA - BRAZYLIA 2014

TVP2

08-07-2014

23:54 - 00:08

1 366 942

38,17%

PIĄTY STADION /SER.POL./

TVP1

13-07-2014

20:26 - 20:30

1 361 868

25,41%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W SIATKOWCE MĘŻCZYZN POLSKA - SERBIA

Polsat

30-08-2014

20:12 - 21:55

1 338 433

24,59%

WAKACJE Z KABARETEM - SZCZECIN 2014 /PROG.ROZR.POL./ CZ.2

TVP2

06-07-2014

21:12 - 22:03

1 329 066

22,53%

DISCO POD GWIAZDAMI /KONCERT/ CZ.2

Polsat

15-08-2014

20:57 - 21:57

1 309 944

22,75%

WIADOMOŚCI

TVP1

13-07-2014

19:42 - 20:05

1 265 764

28,14%

MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - BRAZYLIA 2014 /TRANSMISJA/ ARGENTYNA - BELGIA

TVP2

05-07-2014

17:29 - 20:07

1 261 791

37,42%


Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm Farmacja Polska. W wakacje 2014 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 197 mln zł. W porównaniu do 2012 roku wynik ten zwiększył się o 34,41 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (94 mln zł; wzrost o 24,47 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Schwarzkopf & Henkel (68 mln zł; do góry o 37,18 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

Wirtualnemedia.pl

Wydatki na reklamę w PLN

Korporacja

01.07 - 31.08.2013

01.07 - 31.08.2014

AFLOFARM

146 760 101

197 265 503

PROCTER & GAMBLE

75 899 888

94 474 783

HENKEL/SCHWARZKOPF

49 854 844

68 393 251

UNILEVER

105 153 979

68 136 934

ORANGE SA

-

57 699 768

NESTLE

26 025 790

56 633 975

P4

36 002 739

51 501 030

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

39 074 877

47 728 121

CARLSBERG BREWERIES

26 976 448

46 427 507

US PHARMACIA INC.

28 736 043

40 489 965

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 20 minut dłużej przed telewizorem podczas tegorocznych wakacji. Hitem mundial

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
o ja... aż 20 minut? sporo xD
9 8
odpowiedź
User
hity
gdyby nie było mś, to w tych hitach tvp by tak nie rządziła :)
8 8
odpowiedź