SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik

W 2007 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich -ponad 15 proc. stracił Dziennik. Miniony rok był udany dla "GazetyWyborczej", która zanotowała sprzedaż o 15 tys. egzemplarzy większąniż w 2006 roku. Przedstawiamy podsumowanie 2007 r.

Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał"Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej -wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "GazetaWyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys.307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.

Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedażtego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414egzemplarzy.

Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciłarównież "Rzeczpospolita".

Tytuł

Dzienniki ogólnopolskie


2007

2006

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Fakt514499513683
GazetaWyborcza443307428335
SuperExpress197414199176
Dziennik183368216248
Rzeczpospolita146008150568
GazetaPrawna7471269532
PrzeglądSportowy6762572441
PulsBiznesu2012220265
Parkiet115219532

Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r.wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rokwcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupydomów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynkuzabraknie miejsca dla jednego z tytułów.


Dołącz do dyskusji: 2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl