SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

207 mln zł na reklamę kontekstową, Google z największą siecią

W ub.r. wydatki na reklamę kontekstową w Polsce wyniosły 207 mln zł, stanowiąc 35,3 proc. wartości reklamy w wyszukiwarkach i 9,44 proc. całej reklamy internetowej - szacuje AdKontekst. Zdecydowanie najwięcej kampanii zrealizowano w sieciach Google Display Network i AdKontekst.

98 proc. domów mediowych i agencji interaktywnych pytanych przez AdKontekst zadeklarował, że inwestuje w kampanie reklamowe w sieciach kontekstowych. 38 proc. ankietowanych uważa, że taka reklama to element marketingu w wyszukiwarkach (SEM). Jednak ponieważ sieci kontekstowe oferują też formaty graficzne, już 18 proc. respondentów zaklasyfikowało reklamę kontekstową jako display, a 43 proc. jako display lub SEM.

Głównymi celami kampanii w sieciach kontekstowych jest budowanie zasięgu i branding - wskazuje je odpowiednio 79,5 i 70,5 proc. domów mediowych i agencji interaktywnych. 54,5 proc. jako cel wymienia direct response.

Graficzne formaty statyczne są już popularniejsze w sieciach kontekstowych niż reklamy tekstowe. Zdecydowanie rzadziej wykorzystywane są formaty wideo.

>>> 2,2 mld zł na polską reklamę internetową w 2012 roku (raport)

Mediaplanerzy najczęściej wybierają więcej niż jedną metodę kierowania przekazu do grupy docelowej. Najwięcej z nich, prawie 73 proc. deklaruje, że samodzielnie wybiera strony docelowe, a 68 proc. pozwala systemowi dobierać domeny automatycznie po słowach kluczowych.

Wśród zalet reklamy kontekstowe najczęściej wymieniane są korzystne ceny oraz możliwość wybrania stron, na których emitowane są reklamy. Najpopularniejszym modelem rozliczeń pozostaje CPC (cost per click). Według 61 proc. pytanych mediaplannerów w ub.r. stawki wzrosły, średnio o 14 proc. Jednocześnie 80 proc. respondentów uważa, że CPC w sieciach kontekstowych jest niższy lub równy CPC w wyszukiwarkach.

Prawie 98 proc. pytanych domów mediowych i agencji interaktywnych realizowało kampanie kontekstowe w Google Display Network, a 95,5 proc. - w sieci AdKontekst. Natomiast z sieci BusinessClick skorzystało 68 proc. mediaplannerów.

45 proc. mediaplannerów ocenia, że po kampaniach kontekstowych zwrot z inwestycji (ROI) pozostał na tym samym poziomie. 40 proc. odnotowało jego wzrost w przedziale 10-30 proc., a 7 proc. - w przedziale 31-50 proc. Spadek ROI zaobserwowało 5 proc. respondentów.

Według mediaplannerów w br. najwięcej na znaczeniu w reklamie kontekstowej zyskają retargeting personalizowany (wskazuje to 59 proc. respondentów), targetowanie na urządzenia mobilne (54,5 proc.), zakup w systemach RTB (47,5 proc.) oraz reklama behawioralna (47,5 proc.).

Wzrost wydatków na reklamę kontekstową w br. jest szacowany na 5,7 proc. Przy czym 27 proc. ankietowanych firm deklaruje, że obsługiwane przez nie budżety wzrosną o ponad 20 proc.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie kwietnia i maja br. Odpowiedzi udzielali przedstawiciele agencji i domów mediowych realizujących kampanie w sieciach kontekstowych.
Ze względu na celowy dobór próby badanie nie ma charakteru reprezentatywnego i stanowi jedynie ogólny zarys badanej tematyki. W badaniu wzięło udział 44 specjalistów z domów mediowych i agencji interaktywnych.

Dołącz do dyskusji: 207 mln zł na reklamę kontekstową, Google z największą siecią

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl