SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oréal, P&G i Nivea (analiza)

W pierwszych pięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamy produktów do higieny i pielęgnacji wyniosły 1,136 mld zł, o prawie 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Największymi marketerami z tego sektora były L’Oréal Polska, Procter & Gamble Polska i Nivea Polska.

Zdecydowanie najważniejszym medium w komunikacji kosmetyków jest telewizja. Od stycznia do maja br. trafiło do niej 695,6 mln zł cennikowych wydatków reklamowych firm z sektora produktów do higieny i pielęgnacji, czyli dwie trzecie wszystkich budżetów - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Equinox Polska. Jedna piąta inwestycji (223,4 mln zł) przypadła na magazyny, a ponad 11 proc. (132,5 mln zł) na internet.

Do pozostałych kanałów komunikacji (radia, kin, gazet i outdooru) trafiło tylko 7 proc. wszystkich wydatków.


W br. cennikowe wydatki reklamowe sektora kosmetycznego rosły wyraźnie drugi rok z rzędu. Od stycznia do maja br. zdecydowanie przekroczyły miliard zł.

- Jeżeli obserwowany trend utrzyma się, sektor ma szansę przesunąć się na piątą pozycję - za handlem, żywnością, farmacją i finansami - wśród najbardziej aktywnych reklamodawców - prognozują analitycy Equinox Polska.

>>> Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)


W pierwszych pięciu miesiącach br. liderem wśród marketerów był L’Oréal Polska (do którego należą m.in. marki L’Oréal, Garnier, Vichy, Maybelline), który cennikowo wydał na reklamy 162,8 mln zł, o 28,9 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 20,6 proc.). Udział firmy w segmencie kosmetycznym pod tym względem wyniósł 14,3 proc.

Budżet Procter & Gamble Polska zwiększył się w skali roku o 13,5 mln zł (czyli o 12,5 proc.), natomiast wydatki Nivea Polska zmalały o 21,7 mln zł (w dół o 17,9 proc.). Z kolei wydatki Aflofarmu wzrosły aż trzykrotnie.


21 proc. budżetów reklamowych firm kosmetycznych trafiło w br. na produkty do pielęgnacji włosów, 19,6 proc. - na środki do pielęgnacji twarzy, a 12,7 proc. na produkty do pielęgnacji jamy ustnej.

Analitycy Equinox Polska zwracają uwagę, że wzrostowi wydatków na reklamę środków do pielęgnacji i higieny towarzyszy nieznaczne, o 2 proc., zwiększenie sprzedaży w tym segmencie. Wartość rynku w 2013 roku wynosiła 20 mld zł, a do 2016 roku osiągnie poziom 23 mld zł. Według analityków będzie to oznaczać zwiększoną konkurencyjność, co w konsekwencji będzie miało niekorzystny wpływ na mniejszych graczy konkurujących z globalnymi koncernami.

Dołącz do dyskusji: 22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oréal, P&G i Nivea (analiza)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl