338 mln internautów w Chinach

Liczba użytkowników internetu w Chinach osiągnęła na koniec czerwcabieżącego roku poziom 338 milionów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 36,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego - wynika z danych organizacji China Internet NetworkInformation Center (CNNIC).

53 proc. chińskich internautów stanowią mężczyźni, a 47 proc.kobiety. Pod względem wieku, największa grupa to osoby mające od 10do 19 lat (33 proc.), a następnie od 20 do 29 lat (29,8 proc.), od30 do 39 lat (20,7 proc.), od 40 do 49 lat (9,9 proc.), co najmniej50 lat (1,7 proc.) oraz najwyżej 10 lat (0,9 proc.).

Stosunek liczby użytkowników internetu do ogólnej liczbymieszkańców Chin na koniec czerwca wyniósł 25,5 proc. To wyższywskaźnik w porównaniu z globalną średnią wynoszącą 23,8 proc.

78,3 proc. chińskich internautów loguje się do sieci z poziomukomputera desktopowego, 46 proc. za pomocą telefonu komórkowego,25,9 proc. z poziomu laptopa, a 3,6 proc. za pomocą PDA. W domu zinternetu korzysta natomiast 80,2 proc., w kafejce internetowej35,5 proc., w pracy 25,7 proc., a w szkole 11,3 proc. użytkownikówz Chin.

Z danych CNNIC wynika również, że na koniec czerwca w Chinachzarejestrowanych było 205 milionów adresów IP, 3,061 miliona stroninternetowych oraz 16,26 miliona nazw domen (79,7 proc. - '.cn',17,3 proc. - '.com', 2,5 proc. - '.net', 0,5 proc. - '.org').

Organizacja przeprowadziła także badanie, z którego wynika, żestatystyczny chiński internauta przeznacza na surfowanie po sieci18 godzin tygodniowo. Najpopularniejszą internetową kategoriąokazała się muzyka (85,5 proc.), przed newsami (78,7 proc.),komunikatorami (72,2 proc.), wyszukiwaniem (69,4 proc.), wideo(65,8 proc.), grami (64,2 proc.), pocztą e-mail (55,4 proc.) orazblogami (53,8 proc.).

źródło: DigiTimes

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu