SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

37 filmów na pokazach specjalnych Warszawskiego Festiwalu Filmowego

Organizatorzy 33. Warszawskiego Festiwalu Filmowego ogłosili 37 filmów, które widzowie obejrzą podczas pokazów specjalnych.

Filmy będą wyświetlane w sekcji Pokazy Specjalne Warszawskiego Festiwalu Filmowego. 33. WFF odbędzie się w dniach 13-22 października br.

Lista filmów:

„Djam”, reż. Tony Gatlif, Francja, Grecja, Turcja
Młoda Greczynka Djam jedzie do Stambułu. W mieście spotyka zagubioną Francuzkę, która przyjechała do Stambułu jako wolontariuszka organizacji humanitarnej. I tak ruszają wspólnie ze Stambułu w kierunku Mityleny na greckiej wyspie Lesbos. To będzie podróż przepełniona muzyką, wolnością i nadzieją.

„Zanurzeni” // „Submergence”, reż. Wim Wenders, Stany Zjednoczone, Francja, Hiszpania
James jest inżynierem, a Danielle badaczką dna oceanu. Spotykają się przypadkowo w hotelu na północnym wybrzeżu Francji, gdzie przygotowują się do niebezpiecznych wypraw. Oparta na powieści byłego korespondenta wojennego J.M. Ledgarda historia miłosna o młodych ludziach, którzy chcą być ze sobą mimo rozdzielających ich oceanów, kontynentów i wojny domowej. W rolach głównych: James McAvoy i Alicia Vikander.

„Zabicie świętego jelenia” // „The Killing of a Sacred Deer” reż. Yorgos Lanthimos, Wielka Brytania
Steven przyjaźni się z 16-letnim Martinem, który nie ma ojca i którego niejako przyjął pod swoje skrzydła. Pewnego dnia przedstawia go swojej rodzinie. Od tego czasu sprawy przybierają nieoczekiwany, katastrofalny w skutkach obrót. W rolach głównych: Nicole Kidman i Colin Farrell.

„Yves Saint Laurent i jego szkice” // „Les dessins d'Yves Saint Laurent” // „The Drawings of Yves Saint Laurent”, reż. Loïc Prigent, Francja
Yves Saint Laurent to jeden z najbardziej znanych domów mody na świecie, którego kreacje przez lata kształtowały historię mody. Wszystkie z nich powstały na podstawie szkiców Yves’a Saint Laurenta – jednego z najbardziej utalentowanych ilustratorów mody wszechczasów.

„Nowość” // „Newness” reż. Drake Doremus, USA
Z czasem każdy związek staje się zbyt zwyczajny. Czy dwoje ludzi może utrzymać związek, kiedy wokół jest tyle innych opcji? Millenialsi próbujący odnaleźć się w kulturze rodem z aplikacji randkowych mierzą się ze swoimi fizycznymi i emocjonalnymi granicami. Świetna rola Nicholasa Houlta.

„Spotkanie na szczycie” // „La cordillera” // „The Summit”, reż. Santiago Mitre, Argentyna, Francja, Hiszpania
W Chile, w otoczeniu pięknych, ośnieżonych Andów odbywa się ważny szczyt prezydentów Ameryki Łacińskiej. Nowy prezydent Argentyny stanie przed nie lada wyzwaniami, które na zawsze mogą zmienić jego polityczną przyszłość. Czy weźmie udział w politycznym buncie przeciwko niekoronowanemu królowi regionu, brazylijskiemu przywódcy?

„Koniec wściekłości” // „Autoreiji Saishusho” // „Outrage Coda”, reż. Takeshi Kitano, Japonia
Trzeci film z serii „Wściekłość” rozpoczyna się pięć lat po wojnie między klanami jakuza Sanno i Hanabishi. Pokonani żołnierze Sanno zostają wchłonięci przez nową organizację. Klan Hanabishi chce stworzyć jedno, scentralizowane i sprawne przestępcze państwo.

„Nico, 1988”, reż. Susanna Nicchiarelli, Włochy, Belgia
Nico to wyjątkowej urody niemiecka modelka, aktorka, piosenkarka, muza Andy’ego Warhola, która śpiewała w kultowym zespole Velvet Underground. Manager namawia ją na trasę po Europie. To dla niej ostatnia okazja do rozliczenia się z pogmatwaną przeszłością i szansa na odbudowę relacji z dawno nie widzianym synem. W roli głównej: fenomenalna Trine Dyrholm.

„Stacja przesiadkowa” // „Đảo Của Dân Ngụ Cư”// „The Way Station”, reż. Thi Hong Anh Pham, Wietnam
Uwagę Phuoc przyciąga piękna córka szefa, Chu, ale swoje względy dziewczyna okazuje też pracującemu w restauracji Mien. W miłosnym trójkącie między Mien a Phuoc pojawia się zazdrość o dziewczynę i dochodzi do przemocy. Historia niełatwej drogi poszukiwania szczęścia i sensu życia na tle wielokulturowego i wieloetnicznego społeczeństwa Wietnamu.

„Nie wracaj z Księżyca” // „Don't Come Back from the Moon”, reż. Bruce Thierry Cheung, USA
W małym miasteczku w południowej Kalifornii żyje wiele kobiet i tylko kilku mężczyzn. Jest wiele teorii na temat ich zniknięć, ale dzieciaki, które wciąż czekają, mówią, że ojcowie wyruszyli na Księżyc. Pewnego dnia spotyka to również 15-letniego Michaela. Z udziałem Jamesa Franco, Rashidy Jones i Henry’ego Hoppera.

„Łagodna” // „Krotkaya” // „Gentle Ceature”, reż. Sergei Loznitsa, Francja, Niemcy, Holandia, Litwa
Pewnego dnia kobieta dostaje paczkę z napisem „zwrot do nadawcy”. Wysłała ją do przebywającego w odległym więzieniu męża. Zszokowana i zdezorientowana kobieta nie ma innego wyjścia, jak pojechać do więzienia osobiście i sprawdzić co się stało.

„Rodzina na sprzedaż” // „Una especie de familia” // „A Sort of Family”, reż. Diego Lerman, Argentyna, Brazylia, Francja, Polska, Niemcy, Dania
Pewnego dnia Malena dostaje telefon z informacją, która odmienia jej życie: właśnie ma narodzić się dziecko, które chce adoptować. Malena wyrusza z Buenos Aires na argentyńską prowincję, by być obecną przy narodzinach.

„Bandyta, który pachniał whiskey” // „A Viszkis” // „The Whiskey Bandit”, reż.Nimród Antal, Węgry
Ballada o barwnym życiu Węgra, który w wieku niespełna 30 lat stał się bohaterem narodowym. Attila Ambrus imał się różnych zawodów, by wreszcie stać się najbardziej znanym w kraju przestępcą. Kiedy od 1993 roku zaczął napadać na banki, opinia publiczna szybko ochrzciła go mianem „włamywacza dżentelmena”. Najnowszy film reżysera „Kontrolerów” (nagroda publiczności WFF 2004).

„Zorza polarna” // „Aurora Borealis - Északi fény” // „Aurora Borealis”, reż. Márta Mészáros, Węgry
Kiedy jej mieszkająca na Węgrzech matka niespodziewanie zapada w śpiączkę, Olga wraca do rodzinnego kraju. Znajduje w domu tajemniczą fotografię wykonaną wiele lat temu, która staje się dla niej pretekstem do swoistej podróży w przeszłość...

„Schronienie” // „Mistor” // „Shelter”, reż. Eran Riklis, Izrael, Niemcy, Francja
Mona, Libanka, ktora zdobywała tajne informacje dla Mossadu, jest teraz poszukiwana. Mossad pomaga jej, dając nową tożsamość i ukrywając w mieszkaniu w Hamburgu. Finansuje też operację plastyczną twarzy. Kobieta opuści mieszkanie, kiedy tylko zagoją się rany. Do tego czasu ochraniać ją będzie Naomi, ambitna agentka wywiadu.

„Morze łez”// „Sea Sorrow”, reż. Vanessa Redgrave, Wielka Brytania
Widok uchodźców w tonących łodziach i martwego, leżącego na plaży chłopca sprawiły, że blisko 80-letnia aktorka po raz pierwszy stanęła za kamerą. Redgrave zaczyna od czasów po II wojnie światowej, kiedy przyjęto Powszechną Deklarację Praw Człowieka. Niezwykle osobisty dokument o globalnym kryzysie związanym z uchodźcami.

„Najdalej” // „The Farthest”, reż. Emer Reynolds, Irlandia
Jesienią 1977 roku NASA wystrzeliła w kosmos bliźniacze sondy Voyager. Do dziś są one w kosmosie, już poza układem słonecznym. Dokument przypomina o tym jednym z największych projektów w historii ludzkości.

„Przyciąganie” // „Prityazhenie” // „Attraction” , reż. Fedor Bondarchuk, Rosja
Z ostatniej chwili… właśnie pojawiła się informacja, że niezidentyfikowany obiekt latający, który został zestrzelony nad Moskwą, jest prawdopodobnie pochodzenia pozaziemskiego. Oszałamiające efekty specjalne, duża dawka humoru, trzymająca w napięciu akcja i losy Ziemi w rękach nastolatki Julii, córki pułkownika dowodzącego obroną. Efekty wizualne zrealizowane przez Platige Image.

„Winnie”, reż. Pascale Lamche, Francja, Holandia, Republika Południowej Afryki
Winnie Mandela jest jedną z najbardziej intrygujących i jednocześnie kontrowersyjnych, potężnych kobiet polityków we współczesnym świecie. Kiedy jej mąż, Nelson Mandela, został skazany, sama zaczęła działać przeciwko apartheidowi w sposób nie uznający kompromisów. Podczas gdy Nelson został zapamiętany jako bohater, postać Winnie w mediach na całym świecie jest demonizowana.

„Miasto duchów” // „City of Ghosts”, reż. Matthew Heineman, USA
Kiedy w 2014 roku Państwo Islamskie zaanektowało syryjskie miasto Ar-Rakka jako swoją stolicę, anonimowi Syryjczycy postanowili walczyć z terrorystami przy pomocy kamer i telefonów. Z narażeniem życia dokumentują zbrodnicze działania terrorystów. Wierzą, że prawda pokazywana światu jest najskuteczniejszą bronią.

„Nikt nie patrzy” // „Nadie nos mira” // „Nobody’s Watching”, reż. Julia Solomonoff, Argentyna, Kolumbia, Brazylia, USA
Nico, argentyński aktor, postanawia wyjechać do Nowego Jorku i zacząć karierę na własnych warunkach. Na miejscu okazuje się jednak, że nie wygląda do końca jak Latynos, a jego akcent taki właśnie jest. Żeby się utrzymać, musi stać za barem albo opiekować się dziećmi…

„Darling”, reż. Brigitte Stærmose, Dania, Szwecja
Darling jest najbardziej znaną na świecie duńską baleriną i zatańczy tytułową rolę w klasycznym przedstawieniu „Giselle”, do którego jej mąż Frans robi choreografię. Podczas jednej z prób Darling doznaje kontuzji. Jednak kobieta się nie poddaje i zostaje trenerką Polly, młodej baleriny, która ma ją zastąpić.

„Kierunki” // „Posoki” // „Directions”, reż. Stefan Komandarev, Bułgaria, Niemcy, Macedonia
Współczesna Bułgaria wygląda optymistycznie, głównie dlatego, że wszyscy realiści i pesymiści wyjechali. Przejeżdżamy ulicami Sofii i przyglądamy się jej oczami kierowców taksówek i ich klientów. Poznajemy ich historie, które wydarzyły się w ciągu 24 godzin.

„Isabelle i mężczyźni” // „Un beau solei interieur” // „Let the Sunshine In”, reż. Claire Denis, Francja
Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką, która chce odszukać miłość – jedyną, prawdziwą i do końca życia – chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei, po zagubienie i smutek. W roli głównej Juliette Binoche.

„Oko na Juliet” // „Eye on Juliet”, reż. Kim Nguyen, Kanada
Love story widziana oczami drona-pająka, przemierzającego pustynię Bliskiego Wschodu. Gordon pracuje w firmie ochraniającej biegnący przez pustynię rurociąg. Pewnego dnia dron-pająk spotyka dziewczynę i Gordon nawiązuje z nią kontakt.
„Zachodni brzeg Jordanu” // „A l'ouest du Jourdain” // „West of the Jordan River”, reż. Amos Gitai, Francja, Izrael
W 1982 roku Amos Gitai nakręcił kontrowersyjny dokument „Field Diary”, będący kroniką negocjacji pomiędzy Palestyńczykami a Izraelczykami. Dziś powraca na okupowane od 50 lat terytoria, by opisać wysiłek zwykłych obywateli, próbujących poradzić sobie z konsekwencjami konfliktu.

„Demony w raju” // „Demons in Paradise”, reż. Jude Ratnam, Francja
Sri Lanka 1983 rok, Jude Ratnam ma pięć lat i Czerwonym Pociągiem ucieka przed masakrą mniejszości Tamilów, do której podżegał popierający syngaleską większość rząd. Dziś Jude jest filmowcem i jedzie tym samym pociągiem z południa na północ kraju. Po drodze napotyka ślady trwającej 26 lat wojny domowej.

Pokaz Specjalny krótkich metraży:

„Uciekające światła” // „Running Lights”, reż. Gediminas Siaulys, Litwa, Finlandia, Indie
Opowieść o magicznym kręgu życia i śmierci.

„Życie Hety” // „Living Like Heta”, reż. Bianca Caderas, Isabella Luu, Kerstin Zemp, Szwajcaria
Heta mieszka ze swoją foką w niezwykłym domu, pełnym tajemniczych pokoi i niekończących się korytarzy. Jej życie składa się z powtarzających się starannie zaplanowanych czynności.

„Piasek” // „Sand”, reż. Arjan Brentjes, Holandia
Wstań wcześnie, połknij witaminy, poćwicz i zetrzyj piasek z twarzy.

„Kilka słów” // „Néhány szó” // „Just a Few Words”, reż. László Csáki, Węgry
„[...] może to nie była kwestia dobra i zła. Błędy mogą przynosić korzyści. I odwrotnie.” – Haruki Murakami

„Najlepszy klient” // „Cel mai bun client” // „The Best Customer”, reż. Serghei Chiviriga, Rumunia
Tajemniczy klient odwiedza dom pogrzebowy. Właściciele rozpoczynają śledztwo.

„Cykl życia” // „Life Cycles”, reż. Ross Hogg, Wielka Brytania
Studium codziennej rutyny i monotonii.

„Ocean” // „Oceano” // „Ocean”, reż. Renato Duque, Brazylia
Luna zauważa tonącego w oceanie mężczyznę. Czy powinna wykorzystać swoją moc, by zostać superbohaterką?

„Li.Le”, reż. Natia Nikolashvili, Gruzja
Magiczny las umiera bez światła. W poszukiwaniu zagubionego odbicia, Li.Le dociera do latarni morskiej...

„Brzemię” // „Min Börda” // „The Burden”, reż. Niki Lindroth von Bahr, Szwecja
Apokaliptyczny animowany musical.

„Festiwalowa Gorączka” // „Vent de fête” // „A Festive Wind”, reż. Marjolaine Perreten, Francja, Szwajcaria
W szwajcarskim miasteczku trwają przygotowania do wielkiego festiwalowego święta. Podekscytowani mieszkańcy czekają na przyjazd pierwszych muzyków.

Dołącz do dyskusji: 37 filmów na pokazach specjalnych Warszawskiego Festiwalu Filmowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl