373 mln komórek sprzedanych w I kw., większość to smartfony. Rządzi Samsung

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano blisko 373 miliony telefonów komórkowych, w tym prawie 210 milionów smartfonów. W obu segmentach zdecydowanym liderem jest Samsung - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Całkowita sprzedaż telefonów komórkowych zmalała w ujęciu rocznym o 1,4 proc., z 378 milionów do 372,7 miliona sztuk w I kwartale 2013 roku.

Na pozycji lidera umocnił się Samsung, który sprzedał 106,6 miliona swoich urządzeń i zdobył 28,6 proc. udziału w rynku. Druga w rankingu Nokia zanotowała aż 25-proc. spadek sprzedaży, z 82,7 miliona do 61,9 miliona sztuk (16,6 proc. rynku).

Kolejne miejsca zajęły Apple (37,4 mln - 10 proc.), LG (16,2 mln - 4,3 proc.) i ZTE (13 mln - 3,5 proc.).

grafika

Globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła w I kwartale bieżącego roku 209,5 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 36,2 proc. rok do roku, wobec 153,8 miliona sztuk w I kwartale roku ubiegłego.

Niemal 1/3 tego segmentu (33,1 proc.) zdobył Samsung, który zanotował 56-proc. wzrost i sprzedał 69,4 miliona smartfonów. To rekordowe wyniki koreańskiej firmy. Prawie dwa razy mniej urządzeń (37,4 mln) i dziewięć razy wolniejsze tempo wzrostu odnotowało drugie w rankingu Apple (17,9 proc. udz. w ryn.).

Świetny wynik zanotowała firma LG, która w ciągu roku podwoiła sprzedaż (do 10,3 mln sztuk) i z 4,9 proc. rynkowego udziału po raz pierwszy w swojej historii wskoczyła na trzecie miejsce w zestawieniu największych dostawców smartfonów. Pierwszą piątkę uzupełnili producenci z Chin - Huawei i ZTE.

grafika

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej