SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

40 proc. Polaków woli wydawać niż odkładać pieniądze

40 proc. Polaków przedkłada wydawanie pieniędzy nad gromadzenie oszczędności – wynika z badania MillwardBrown SMG/KRC. Z kolei co piątej osobie zdarzają się impulsywne, niepotrzebne zakupy.

40 proc. Polaków woli wydawać niż odkładać pieniądze

Aż 83 proc. Polaków uważa, że są odpowiedzialni finansowo – pokazuje badanie przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC. Jednak co piąta osoba z tej grupy nie potrafi określić, w jakich zachowaniach przejawia się taka postawa. Natomiast 32 proc. tych respondentów uważa, że przykładem odpowiedzialności finansowej jest planowanie i kontrolowanie wydatków, a 17 proc. wskazuje w tym kontekście zarabianie na potrzeby swojej rodziny i życie codzienne. Z kolei za nieodpowiedzialne zachowanie 5 proc. ankietowanych uważa rozrzutność, a 4 proc. – niepłacenie rachunków i rat kredytów czy pożyczek.

Z drugiej strony 40 proc. Polaków przyznaje, że zamiast odkładać pieniądze, woli przeznaczać je na konsumpcję. Respondenci najczęściej argumentują, że nigdy nie wiadomo, co się stanie z oszczędzanymi środkami. 21 proc. osób w naszym kraju nieraz pod wpływem impulsu robi niepotrzebne zakupy, a 6 proc. – żyje ponad stan i trwoni pieniądze.

Badanie postaw Polaków wobec oszczędzania i wydawania zostało zrealizowane przez firmę MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ING Życie w kwietniu br. W pierwszym etapie przeprowadzono pogłębione badania jakościowe (fokusy – FGI i wywiady indywidualne – IDI) wśród mieszkańców Warszawy, Katowic i Radomia. Następnie zrealizowano sondaż telefoniczny na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 25-50 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 40 proc. Polaków woli wydawać niż odkładać pieniądze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl