SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

42-proc. wzrost globalnych nakładów na reklamę w ostatniej dekadzie

Globalne wydatki reklamowe zwiększyły się w latach 2004-2013 o 41,7 proc., z 362 miliardów dolarów do 512,9 miliarda dolarów - wynika z danych organizacji Warc.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Największym medium reklamowym cały czas jest telewizja, która w 2013 roku zdobyła 40,8 proc. udziału w globalnym rynku. Nakłady na reklamę w telewizji w ciągu ostatniej dekady wzrosły o 55,7 proc., do 209,5 miliarda dolarów.

W tym samym czasie wydatki na reklamę w internecie wzrosły aż o 675 proc., z 15,5 miliarda dolarów w 2004 roku do 120,4 miliarda dolarów w roku 2013. Dzięki temu udział internetu w całym reklamowym torcie zwiększył się z 4,3 proc. do 23,5 proc.

Na szybkim rozwoju reklamy online straciły media drukowane. Zarówno udział prasy codziennej, jak i czasopism, w ostatnim dziesięcioleciu zmalał o ok. połowę, a łączne nakłady na reklamę spadły w ich przypadku o 41,1 miliarda dolarów, do 116,4 miliarda dolarów.

Nieznacznie zwiększył się udział outdooru i kina - odpowiednio o 0,2 pkt. proc. i 0,1 pkt. proc. Nakłady na reklamę w tych segmentach sięgnęły w 2013 roku odpowiednio 30,2 miliarda dolarów i 2,5 miliarda dolarów. Z kolei radio, z wydatkami na poziomie 34 miliardów dolarów, straciło w ostatniej dekadzie 2 pkt. proc.

W ujęciu regionalnym, największe wydatki na reklamę przeznaczyły w 2013 roku firmy z Ameryki Północnej - 172,2 miliarda dolarów. To nieco ponad 1/3 (33,6 proc.) całkowitych nakładów, ale o 11,1 pkt. proc. mniej niż w roku 2004.

W 2012 roku nastąpiła znacząca zmiana w rankingu: region Azji i Pacyfiku wyprzedził Europę. W następnym roku na reklamę w tych regionach przeznaczono odpowiednio 140,1 miliarda dolarów (27,3 proc. udziału) oraz 139,4 miliarda dolarów (27,2 proc.).

Pozostałe trzy regiony - Ameryka Środkowa i Południowa, Afryka oraz Bliski Wschód - odpowiadały w 2013 roku co prawda tylko za 12 proc. globalnych wydatków reklamowych, ale to i tak sporo więcej niż 10 lat wcześniej (4,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: 42-proc. wzrost globalnych nakładów na reklamę w ostatniej dekadzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl