SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4fun Gold Hits z symbolem podobnym do logo Stars.tv. „Takich marek jest na rynku całe mnóstwo”

W oprawie antenowej stacji 4fun Gold Hits pojawił się znaczek przypominający logo Stars.tv.  - Myśl, że widzowie są głupi i się na to nabiorą, jest bardzo naiwna - ocenia Mariusz Wójcicki, dyrektor Stars.tv. - Logo 4fun Gold nie uległo zmianie. Animowana gwiazda z oznaczeniem 4fun Gold jest jednym z wielu zmiennych elementów oprawy stacji. Była wzorowana na elementach graficznych spotykanych w Alei Gwiazd w Hollywood - zapewnia Marcin Wojtasik, marketing & social media director w 4fun Media.

Article

Na nowe logo pokazywane w 4fun Gold Hits Mariusz Wójcicki zwrócił uwagę w poniedziałek na Twitterze. Nowy znaczek tak samo jak logotyp Stars.tv ma kształt pięcioramiennej gwiazdy, różni się natomiast barwą i tym, że gwiazda nie jest wypełniona kolorem, a w centralnej części jest nazwa kanału.

- Co robić z tą oglądalnością? Co robić? Może dorobimy sobie gwiazdę jak w Stars i głupi ludzie dadzą się nabrać :D - zakpił z tej zmiany Wójcicki.

- Myśl, że widzowie są głupi i się na to nabiorą, jest bardzo naiwna - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl. Szerzej nie chciał komentować działań konkurenta.

Zaznaczmy, że nowe logo 4fun Gold Hits jest wyświetlane tylko w lewym górnym rogu ekranu. W pozostałych elementach oprawy (planszach z nazwami pasm, animacjach w dolnym rogu z numerami piosenek i konkursami SMS-owymi) nadal jest poprzednie logo - z dużą czwórką i słowem „fun” na planie koła.

Przedstawiciele 4fun Media nie odpowiedzi na nasze pytania dotyczące nowego logo 4fun Gold Hits.

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. Stars.tv miała 0,068 proc. udziału w rynku oglądalności (13,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a 4fun Gold Hits - 0,034 proc. (po spadku o 10,5 proc. w skali roku).

4fun Media: to zmienna grafika, a nie nowe logo

W środę po południu Marcin Wojtasik, marketing & social media director w 4fun Media, przekazał że grafika, która pojawiła się w oprawie 4fun Gold, nie jest nowym logotypem stacji.

- Animowana gwiazda z oznaczeniem 4fun Gold jest jednym z wielu zmiennych elementów oprawy stacji.  Regularnie wprowadzamy do szaty graficznej kanałów 4fun elementy, które ożywiają visual naszych telewizji muzycznych z różną symboliką odnoszącą się do muzyki, rozrywki i gwiazd  estrady. W tym przypadku podkreślamy gwiazdorską obsadę naszej play listy - tłumaczy Wojtasik

- Gwiazda z oprawy 4fun Gold była wzorowana na elementach graficznych spotykanych w Alei Gwiazd w Hollywood. Takich marek jest na rynku całe mnóstwo - podkreśla.

Marcin Wojtasik zwraca też uwagę, że symbol gwiazdy nie jest zastrzeżony, korzysta z niego wiele marek, także z branży telewizyjnej i internetowej. Jako przykłady podaje logotypy stacji Disco Polo Music i Red Carpet TV, programu „Mam talent!”, Top of The Top Sopot Festivalu i Wielkiej Gali Gwiazd organizowanej przez Plejadę. - Nie wspominając już o grafikach świątecznych - zaznacza.

4fun Media ze spadkiem wpływów z telewizji, restrukturyzuje e-commerce

Do Grupy 4fun Media należą też dwa inne kanały muzyczne: 4fun.tv i fun Dance, zdecydowanie najpopularniejszy jest ten pierwszy (w minionym półroczu miał 0,086 proc. udziału w rynku oglądalności). W pierwszej połowie br. firma w segmencie telewizyjnym miała 7,96 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 12,45 mln zł rok wcześniej.

Ogółem Grupa 4fun Media zanotowała w tym okresie wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 26,8 mln zł oraz spadek wyniku netto z 4,74 mln zł zysku do 2,08 mln zł straty. Podając te dane pod koniec września, firma zapowiedziała plan naprawczy w swoim pionie e-commerce, który mocno rozbudowała w efekcie serii przejęć od połowy ub.r. Restrukturyzacja ma objąć głównie platformę Naimpreze.pl i spółkę Print Logistic.

Ponadto zdecydowano, że firma 4Fun Media przeniesie swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić aktywności stricte operacyjnych. W konsekwencji z jej zarządu odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwa ostatni pozostają szefami spółek zależnych 4fun Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 4fun Gold Hits z symbolem podobnym do logo Stars.tv. „Takich marek jest na rynku całe mnóstwo”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dek
Choćby gwiazdka była niewiadomo jak łudząco podobna nie zmienia to faktu, że zliczyć oba wyniki oglądalności obu stacji niewiele zagraża choćby Polo TV. Generalnie stacje muzyczne się wypaliły na rzecz YouTube.
22 11
odpowiedź
User
AW
4fun powinien upaść
20 16
odpowiedź
User
Tomasz
Wszystkie te kanały emitują nachalne bloki reklamowe, przerywając je muzyką i przy tym oczekują zwiększenia oglądalności...
27 12
odpowiedź
User
Virtu
Oba loga są niestety słabe
23 7
odpowiedź
User
r
Przecież wcześniej skopiowali nazwy pasm radiowych i tak zamiast eskowych "Hitów na czasie" mają swoje "Hity na czacie". Z RMF Maxxx też coś wzięli. Był o tym artykuł gdzieś.
22 2
odpowiedź