SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4fun Media ze wzrostem przychodów, ale spadł zysk netto

Spółka 4fun Media, nadawca m.in. 4fun.tv i rbl.tv, zanotowała w I półroczu br. wzrost przychodów, ale spadł jej zysk netto.

Z raportu finansowego 4fun Media wynika, że jej przychody w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły 16,3 mln zł, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Niższa niż w poprzednich kwartałach dynamika przychodów na poziomie skonsolidowanym wynikała głównie z rekordowo wysokich przychodów zanotowanych w drugim kwartale 2012, a w szczególności z wysokiej bazy oglądalności kanałów muzycznych Grupy 4fun Media w czerwcu 2012 (Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie). Dodatkowo zbiegło się to z efektem kilkuprocentowego spadku rynku reklamy telewizyjnej I półrocza 2013 - informuje spółka w komunikacie.

Zysk z działalności operacyjnej operacyjnej 4fun Media spadł w I półroczu br. o 18 proc. do 4,12 mln zł. EBITDA obniżyła się z kolei z 6,05 mln zł do 5,69 mln zł. Największa dynamika spadku dotyczyła jednak zysku netto, który zmalał o 21 proc. do 3,43 mln z.

Spółka tłumaczy, że istotny wpływ na jej wyniki w I półroczu br. miał wzrost kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych, wzrost kosztów nadawania (chodzi głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału Rbl.TV w IV kwartale ub.r.) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe będący efektem zwiększenia się konkurencyjności na rynku kanałów muzycznych. - Zbiegło się to w czasie z niższymi przychodami pochodzącymi z dystrybucji (rynkowy efekt procesu cyfryzacji) oraz znacząco niższym niż przed rokiem saldem finansowym - czytamy w komunikacie.

Nadawca zapowiada większe inwestycje w kontent emitowany na swoich kanałach. - W perspektywie średniookresowej, wykorzystując dotychczasowe doświadczenia we wprowadzaniu na rynek nowych kanałów tematycznych, spółka nie wyklucza powiększenia swojego portfolio o kolejne stacje - informuje 4fun Media.

Przypomnijmy, że w tym roku firma zgłosiła do konkursu na nadawanie w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej kanał edukacyjno-poznawczy, ale jej wniosek przepadł z przyczyn formalnych.

4fun Media jest nadawcą kanałów muzycznych 4fun.tv, rbl.tv i TV.Disco, a także właścicielem spółki Program zajmującej się dystrybucją stacji tematycznych.

Dołącz do dyskusji: 4fun Media ze wzrostem przychodów, ale spadł zysk netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl