SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

Telenowelę "Brzydula", emitowaną w TVN-ie, śledziło średnio 2,89 mln widzów. Największą oglądalnością cieszył się finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 5 mln osób.
 

5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

Serial nadawany był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 6 października 2008 roku do 22 grudnia br. W czasie jego emisji stacja TVN miała 24,08 proc. udziału w grupie 4+ i 29,73 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Wyniki "Brzyduli" szły do góry z miesiąca na miesiąc. Od jesieni 2008 roku do wiosny 2009 roku serial oglądało średnio 2,5 mln widzów, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 20,94 i 25,94 proc. Natomiast jesienią br. produkcja miała 3,68 mln oglądających, a jej udział wynosił już 30,34 proc. w 4+ i aż 37,07 proc. w 16-49

W sezonie 2008/2009 TVN w czasie emisji telenoweli zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym, ustępując tylko emitującej teleturniej "Jaka to melodia?" Jedynce. Natomiast jesienią br. kanał był już liderem pasma przed TVP 1 (końcówka "Klanu", "Plebania"; 27,70 proc.), Polsatem ("Pierwsza miłość"; 14,14 proc.) i TVP 2 (seriale, teleturnieje; 7,50 proc.). W grupie komercyjnej TVN był liderem w obu sezonach.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Brzyduli" był finałowy epizod, który 22 grudnia br. obejrzało 5,03 mln widzów (jego udział wyniósł 37,07 proc. w 4+ i 45,82 proc. w 16-49). Wszystkie 20 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w październiku, listopadzie i grudniu br.

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 136,5 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Z danych telemetrycznych wynika, że "Brzydulę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie w wieku od 25 do 34 lat i powyżej czterdziestki oraz mieszkańcy miast.

Na miejsce "Brzyduli" TVN wprowadzi do emisji nową telenowelę "Majka". Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Brzyduli". Obejrzało go 4,4 mln widzów przy udziale na poziomie 31,14 proc. Regularna emisja serialu ruszy 4 stycznia 2010 roku.

W mediach pojawiały się też doniesienia, że "Brzydula" może być kontynuowana w przyszłości, ale na razie TVN informuje, że nie ma takich planów.

Widownia "Brzyduli" miesiąc po miesiącu 

Pasmo: 17.55
Wszyscy 4+16-49
MiesiącRokAMRSHR %SHR %
październik20081 901 16917,54%21,83%
listopad20082 373 76718,28%22,54%
grudzień20082 371 40218,50%21,78%
styczeń20092 608 34918,85%22,97%
luty20092 822 27320,64%25,50%
marzec20092 931 36623,07%28,42%
kwiecień20092 369 85125,55%31,65%
maj20092 506 97626,35%33,95%
średnia
2 495 04120,94%25,94%

wrzesień20092 581 57727,05%33,21%
październik20093 736 13831,34%38,71%
listopad20094 182 59530,95%37,28%
grudzień20094 149 63530,88%37,88%
średnia
 
3 679 26830,34%37,07%

 
średnia z całości2 886 62924,08%29,73%

 


Konkurencja w czasie emisji serialu

Pierwszy sezon na tle konkurencji (jesień 2008 – wiosna 2009)

Wszyscy 4+
16-49
stacjaAMRSHR %SHR %
TVP 13 637 27430,37%23,31%
TVN – Brzydula2 495 04120,94%25,94%
Polsat1 948 95916,27%19,04%
TVP 21 260 91810,53%8,11%
dane AGB Nielsen Media Research

 

Drugi sezon na tle konkurencji (jesień 2009)

Wszyscy 4+
16-49
stacjaAMRSHR %SHR %
TVN – Brzydula3 679 26830,34%37,07%
TVP 13 370 09627,70%19,39%
Polsat1 721 16114,14%16,13%
TVP 2913 1417,50%5,98%
dane AGB Nielsen Media Research

 

Top 20 odcinków telenoweli

Pasmo: 17.55Wszyscy 4+
DataAMRSHR %
22-12-20095 032 47337,07%
16-11-20094 481 83631,86%
30-11-20094 471 05432,72%
17-11-20094 429 08132,81%
21-10-20094 352 18235,81%
18-11-20094 346 40831,99%
19-11-20094 339 35231,92%
21-12-20094 338 83032,46%
27-10-20094 319 99932,52%
03-11-20094 301 15731,13%
26-10-20094 298 56232,18%
05-11-20094 283 35232,36%
09-12-20094 274 13930,92%
29-10-20094 265 72133,70%
12-11-20094 239 63332,06%
26-11-20094 238 77031,08%
01-12-20094 236 93830,33%
09-11-20094 235 28331,03%
28-10-20094 200 80932,31%
02-12-20094 197 83330,70%


Profil widowni "Brzyduli"

Profil widzaAFH%AFF
PłećMężczyźni32,49%67

Kobiety67,51%130
Wiek4-92,92%48

10-155,16%70

16 - 194,20%70

20 - 244,68%54

25 - 298,77%102

30 - 348,16%102

35 - 396,51%95

40 - 446,66%103

45 - 498,57%114

50 - 5411,31%137

55 - 5912,92%174

60+20,14%107
Wlk. miastaWieś29,16%75

< 50 tys.24,34%102

50-100 tys.9,52%111

100-200 tys.10,30%130

> 200 tys.26,69%129
ZawódTop management7,27%91

Pracownicy średniego szczebla18,22%130

Pracownicy fizyczni i rolnicy18,41%90

Emeryci33,99%129

Inni22,10%71
WykształceniePodstawowe47,10%105

Średnie31,85%106

Wyższe12,97%112

Inne8,07%60
dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl


 

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brian
Analfabetka, która nie wie kto napisał Chłopów. Aktorka jak z koziej d... trąba :) Idź się dziewczyno poucz. Zdaj maturę a później na ekran.
odpowiedź
User
A.K.-S.
Jak dla mnie "Brzydula" jest bezkonkurencyjna...
odpowiedź