SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

Telenowelę "Brzydula", emitowaną w TVN-ie, śledziło średnio 2,89 mln widzów. Największą oglądalnością cieszył się finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 5 mln osób.
 

5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

Serial nadawany był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 6 października 2008 roku do 22 grudnia br. W czasie jego emisji stacja TVN miała 24,08 proc. udziału w grupie 4+ i 29,73 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Wyniki "Brzyduli" szły do góry z miesiąca na miesiąc. Od jesieni 2008 roku do wiosny 2009 roku serial oglądało średnio 2,5 mln widzów, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 20,94 i 25,94 proc. Natomiast jesienią br. produkcja miała 3,68 mln oglądających, a jej udział wynosił już 30,34 proc. w 4+ i aż 37,07 proc. w 16-49

W sezonie 2008/2009 TVN w czasie emisji telenoweli zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym, ustępując tylko emitującej teleturniej "Jaka to melodia?" Jedynce. Natomiast jesienią br. kanał był już liderem pasma przed TVP 1 (końcówka "Klanu", "Plebania"; 27,70 proc.), Polsatem ("Pierwsza miłość"; 14,14 proc.) i TVP 2 (seriale, teleturnieje; 7,50 proc.). W grupie komercyjnej TVN był liderem w obu sezonach.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Brzyduli" był finałowy epizod, który 22 grudnia br. obejrzało 5,03 mln widzów (jego udział wyniósł 37,07 proc. w 4+ i 45,82 proc. w 16-49). Wszystkie 20 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w październiku, listopadzie i grudniu br.

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 136,5 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Z danych telemetrycznych wynika, że "Brzydulę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie w wieku od 25 do 34 lat i powyżej czterdziestki oraz mieszkańcy miast.

Na miejsce "Brzyduli" TVN wprowadzi do emisji nową telenowelę "Majka". Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Brzyduli". Obejrzało go 4,4 mln widzów przy udziale na poziomie 31,14 proc. Regularna emisja serialu ruszy 4 stycznia 2010 roku.

W mediach pojawiały się też doniesienia, że "Brzydula" może być kontynuowana w przyszłości, ale na razie TVN informuje, że nie ma takich planów.

Widownia "Brzyduli" miesiąc po miesiącu 

Pasmo: 17.55
Wszyscy 4+ 16-49
Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
październik 2008 1 901 169 17,54% 21,83%
listopad 2008 2 373 767 18,28% 22,54%
grudzień 2008 2 371 402 18,50% 21,78%
styczeń 2009 2 608 349 18,85% 22,97%
luty 2009 2 822 273 20,64% 25,50%
marzec 2009 2 931 366 23,07% 28,42%
kwiecień 2009 2 369 851 25,55% 31,65%
maj 2009 2 506 976 26,35% 33,95%
średnia
2 495 041 20,94% 25,94%

wrzesień 2009 2 581 577 27,05% 33,21%
październik 2009 3 736 138 31,34% 38,71%
listopad 2009 4 182 595 30,95% 37,28%
grudzień 2009 4 149 635 30,88% 37,88%
średnia
 
3 679 268 30,34% 37,07%

 
średnia z całości 2 886 629 24,08% 29,73%

 


Konkurencja w czasie emisji serialu

Pierwszy sezon na tle konkurencji (jesień 2008 – wiosna 2009)

Wszyscy 4+
16-49
stacja AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 637 274 30,37% 23,31%
TVN – Brzydula 2 495 041 20,94% 25,94%
Polsat 1 948 959 16,27% 19,04%
TVP 2 1 260 918 10,53% 8,11%
dane AGB Nielsen Media Research

 

Drugi sezon na tle konkurencji (jesień 2009)

Wszyscy 4+
16-49
stacja AMR SHR % SHR %
TVN – Brzydula 3 679 268 30,34% 37,07%
TVP 1 3 370 096 27,70% 19,39%
Polsat 1 721 161 14,14% 16,13%
TVP 2 913 141 7,50% 5,98%
dane AGB Nielsen Media Research

 

Top 20 odcinków telenoweli

Pasmo: 17.55 Wszyscy 4+
Data AMR SHR %
22-12-2009 5 032 473 37,07%
16-11-2009 4 481 836 31,86%
30-11-2009 4 471 054 32,72%
17-11-2009 4 429 081 32,81%
21-10-2009 4 352 182 35,81%
18-11-2009 4 346 408 31,99%
19-11-2009 4 339 352 31,92%
21-12-2009 4 338 830 32,46%
27-10-2009 4 319 999 32,52%
03-11-2009 4 301 157 31,13%
26-10-2009 4 298 562 32,18%
05-11-2009 4 283 352 32,36%
09-12-2009 4 274 139 30,92%
29-10-2009 4 265 721 33,70%
12-11-2009 4 239 633 32,06%
26-11-2009 4 238 770 31,08%
01-12-2009 4 236 938 30,33%
09-11-2009 4 235 283 31,03%
28-10-2009 4 200 809 32,31%
02-12-2009 4 197 833 30,70%


Profil widowni "Brzyduli"

Profil widza AFH% AFF
Płeć Mężczyźni 32,49% 67

Kobiety 67,51% 130
Wiek 4-9 2,92% 48

10-15 5,16% 70

16 - 19 4,20% 70

20 - 24 4,68% 54

25 - 29 8,77% 102

30 - 34 8,16% 102

35 - 39 6,51% 95

40 - 44 6,66% 103

45 - 49 8,57% 114

50 - 54 11,31% 137

55 - 59 12,92% 174

60+ 20,14% 107
Wlk. miasta Wieś 29,16% 75

< 50 tys. 24,34% 102

50-100 tys. 9,52% 111

100-200 tys. 10,30% 130

> 200 tys. 26,69% 129
Zawód Top management 7,27% 91

Pracownicy średniego szczebla 18,22% 130

Pracownicy fizyczni i rolnicy 18,41% 90

Emeryci 33,99% 129

Inni 22,10% 71
Wykształcenie Podstawowe 47,10% 105

Średnie 31,85% 106

Wyższe 12,97% 112

Inne 8,07% 60
dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 5 mln widzów finału 'Brzyduli'; 136 mln zł z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brian
Analfabetka, która nie wie kto napisał Chłopów. Aktorka jak z koziej d... trąba :) Idź się dziewczyno poucz. Zdaj maturę a później na ekran.
8 9
odpowiedź
User
A.K.-S.
Jak dla mnie "Brzydula" jest bezkonkurencyjna...
9 8
odpowiedź