SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

5 powodów, dla których warto reklamować się w galeriach handlowych, szczególnie przed świętami

Boże Narodzenie to czas zwiększonych wydatków związanych z prezentami dla najbliższych. Centra handlowe dosłownie „pękają w szwach” - każdy bowiem chce zakupić niebanalne upominki, produkty oraz świąteczne dekoracje. To również czas wzmożonej aktywności klientów biznesowych, którzy szukają sposobu na skuteczną reklamę w punktach sprzedaży. Jak w efektywny sposób wykorzystać potencjał sprzedażowy świąt? Co sprawia, że galerie handlowe są nieocenionym miejscem promocji w tym okresie?

Article

1. Dużo większa liczba klientów
Od listopada do końca stycznia galerie handlowe są niezwykle zatłoczone – klienci rozglądają się za prezentami, realizują bony upominkowe i wydają pieniądze, które otrzymali w ramach prezentu. Frekwencja w okresie świątecznym jest nawet do 30% wyższa niż średnioroczna. Gdy do tych warunków doda się jeszcze odbywające się w tym czasie wyprzedaże, to widać, jak duży zasięg i dotarcie mogą one przynieść tym, którzy zdecydują się na reklamę w centrum handlowym. Niemały wpływ na decyzje zakupowe ma również tzw. „świąteczny nastrój” – dobre samopoczucie klientów może niewątpliwie wpłynąć na wzmożoną chęć robienia zakupów oraz przyczynić się do stworzenia silniejszej więzi konsumenta z marką.

2. Chęć kupna produktów wzrasta
Każdy klient udający się do galerii handlowej przychodzi tu z myślą o zakupach. W jego planach jest kupno idealnych prezentów dla najbliższych, pysznych potraw czy też świątecznych dekoracji. Wszystko to sprawia, że okres świąteczny jest szczególnie korzystny dla wszystkich firm i marek, które zdecydowały się na reklamę w tym czasie. Reklama emitowana w miejscu sprzedaży dociera bowiem do świadomości konsumenta w tym samym czasie, w którym dokonuje on zakupu: jest w pobliżu produktu i ma na niego wygospodarowany budżet.

3. Konsument otwarty na komunikaty
Święta w galeriach handlowych nie mogłyby się również obyć bez bożonarodzeniowej aury – lampki, bombki, choinki, świąteczne piosenki wyznaczają tempo konsumpcyjnego biegu. Wszystko to sprawia, że klienci są niezwykle podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej. - Nośnikami, na których może zostać umieszczona taka reklama, są monitory Digital Signage umieszczone w odpowiednich punktach galerii handlowej. Kompleksową sieć DS określamy jako Mall TV, czyli nowy efektywny kanał komunikacji z konsumentem– mówi Wojciech Grendziński, Dyrektor Handlowy firmy IMS, która obsługuje nośniki DS w 40 galeriach w całej Polsce.

4. Rośnie efektywność Mediów In-store
Miejsce sprzedaży jest właściwie jedynym punktem w przestrzeni reklamowej, gdzie spotykają się produkt, konsument, pieniądz i właściwy komunikat. Ważnym więc atutem komunikacji reklamowej jest jej efektywność. – Zasięgi generowane przez tzw. Media In-store są naprawdę wysokie, a w okresie świątecznym jeszcze wzrastają w związku z większą liczbą klientów galerii handlowych – tłumaczy Wojciech Grendziński z IMS. – Na przykład zasięg Mall TV to 30 mln kontaktów konsumenta z reklamą w jednym miesiącu, a In-store radio – aż 220 mln kontaktów. Dodatkowo walorem takiej formy reklamowej jest umiejscowienie jej w otoczeniu, w którym odbiorca jest nastawiony na działania promocyjne, w związku z tym nie przeszkadzają mu one w takim stopniu, jak reklamy telewizyjne czy internetowe.

5. Otwartość na działania eventowe
W okresie świąt na znaczeniu zyskuje bezpośredni kontakt z klientem - komentuje Paweł Zbiegniewski, dyrektor zarządzający IMS events, spółki realizującej działania zintegrowane w galeriach i sieciach sprzedaży. – Galerie handlowe to idealne miejsce na wszelkiego rodzaju animacje i działania eventowe. Klienci są nastawieni na dłuższy pobyt w centrum handlowym, poszukują rozrywki, więc łatwiej pozyskać ich uwagę i zaangażowanie - mówi Zbiegniewski. Działania eventowe będą dobrym uzupełnieniem kampanii reklamowej prowadzonej przez Media In-store na terenie galerii, gdzie konsument uzyskał już komunikat reklamowy.

Więcej informacji na temat IMS:
www.ims.fm

  • Więcej informacji:
  • Ims
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 5 powodów, dla których warto reklamować się w galeriach handlowych, szczególnie przed świętami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl