SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Użytkownicy gotowi do płacenia za 5G. Od 10 do 30 procent więcej za nowe usługi

Użytkownicy smartfonów są skłonni zapłacić średnio o 10 procent więcej za plany taryfowe 5G lub nawet do 30 procent więcej, o ile w planach uwzględnione zostaną innowacyjne usługi cyfrowe, które nie są dostępne w technologii 4G - wynika z najnowszego raportu Ericsson Consumer Lab. 67 procent użytkowników chce opłacać telewizję w standardzie 5G.

Ericsson Consumer Lab zbadał skłonność użytkowników do ponoszenia dodatkowych opłat związanych z korzystaniem z sieci 5G. Z opracowania wynika, że gotowość do poniesienia dodatkowych kosztów jest znacznie zróżnicowana na rynkach całego świata.

Czytaj także: 5G zmienia nawyki konsumenckie - wypiera Wi-Fi, zasięg ważniejszy od prędkości

Różnice w regionach świata

Jak podaje Ericsson w Australii i Wielkiej Brytanii użytkownicy smartfonów byli skłonni zapłacić dodatkowe 7 proc., podczas gdy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Chinach było to odpowiednio 30 i 45 proc. więcej w porównaniu z tym, co użytkownicy smartfonów płacą obecnie za plan 4G.

- Zrozumienie zmieniających się oczekiwań konsumentów w zakresie sieci 5G ma kluczowe znaczenie dla komercyjnego rozwoju tego rynku - przyznaje w komentarzu do raportu Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson. - Dotychczas główne analizy doświadczeń i oczekiwań klientów skupiały się na szybkości i dostępności sieci 5G, czyli aspektach czysto technologicznych. Tymczasem pierwsi użytkownicy sieci piątej generacji postrzegają ją znacznie szerzej. Stabilność i szybkość łącza jest dla nich cechą oczywistą, a wyróżnikiem konkurencyjnym stają się usługi dodatkowe, które wprowadzane są przez operatorów telekomunikacyjnych w oparciu o technologię 5G.

Telewizja 5G i transmisje sportowe kuszą najbardziej

Ericsson zaznacza, że podczas gdy użytkownicy 5G zachwalają szybkość nowej sieci, 70 proc. spośród nich jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić doświadczenia towarzyszące korzystaniu z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.

W skali globalnej 67 proc. użytkowników jest skłonnych zapłacić za telewizję 5G, a 57 proc. chciałoby korzystać ze spersonalizowanego oglądania wydarzeń sportowych lub kulturalnych, podczas których użytkownicy mogą wybierać niestandardowe ujęcia z kamer i oglądać powtórki. Dla porównania, 44 proc. konsumentów uważa usługi streamingu wydarzeń sportowych premium z wieloma widokami za wartościowe, a 37 proc. nie przykłada do nich wagi.

- Poprzednie badanie Consumer Lab wykazało, że do 2030 roku sieci 5G będą generować 31 bilionów dolarów przychodów konsumenckich – przypomina Marcin Sugak. - Dostawcy usług mogą zabezpieczyć 3,7 bln dol. z tej kwoty, dzięki samej łączności 5G, jednak największy wzrost przychodów nastąpi dzięki połączeniu usług cyfrowych z taryfami 5G, co pozwoli przekonać konsumentów do zwiększonych wydatków. Dostawcy usług wraz z innymi uczestnikami ekosystemu powinni przyspieszyć komercjalizację usług cyfrowych, które są obecnie wykorzystywane jako wizytówki nowej technologii. W ten sposób zaspokajają potrzeby konsumentów, jednocześnie uwalniając pełen potencjał komercyjny tej technologii.

Czytaj także: Orange wprowadza nowe abonamenty. Od 60 do 80 złotych za dostęp do #hello5G i promocyjna cena za HBO GO

Ericsson podaje, że posiada obecnie ponad 139 komercyjnych umów 5G, z których 86 to aktywne sieci działające w ponad 40 krajach. Firma zapewnia, że jest również liderem w standaryzacji 5G, z większością udziałów dla 4G i 5G. Biorąc pod uwagę deklaracje zgłoszone do Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), stosując filtr niezbędności, Ericsson jest na szczycie wyścigu patentowego 5G. Według analizy firmy prawnej Bird & Bird Ericsson posiada największą liczbę znaczących patentów SEP (standard-essential patent) związanych z 5G na świecie (15,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy gotowi do płacenia za 5G. Od 10 do 30 procent więcej za nowe usługi

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Herbatyk
Musiałbym być szurnięty, żeby płacić 4,4 zł zamiast obecnych 4 złotych tylko po to, żeby ufundować operatorowi infrastrukturę 5G.
odpowiedź
User
zima
ludzie to jednak w większości kretyni
odpowiedź