SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

65 proc. Polek lubi Dzień Kobiet, 18 proc. go nie obchodzi

Obchodzony 8 marca Dzień Kobiet budzi wśród Polek różne uczucia. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC, większość Polek (65 proc.) lubi ten dzień, a 70 proc. uważa go za ważny.

65 proc. Polek lubi Dzień Kobiet, 18 proc. go nie obchodzi

Według raportu większość kobiet oczekuje specjalnych względów w dniu swojego święta. 61 proc. przedstawicielek płci pięknej lubi, kiedy ich pracodawca pamięta o Dniu Kobiet, przygotowując małe prezenty. Nieznacznie mniej, bo 57 proc. zawsze czeka na kwiaty, upominek lub inną niespodziankę od swojego partnera.

Co trzecia Polka (35 proc.) otwarcie przyznaje, że – by atrakcyjnie wyglądać – potrafi wydać na kosmetyk więcej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek.

Kobiety same także celebrują Dzień Kobiet. Prawie co trzecia przyznaje, że lubi sobie zrobić tego dnia małą przyjemność, a 38 proc. oświadcza, że lubi go spędzać w kobiecym gronie.

Jedynie 18 proc. badanych przyznaje, że nie obchodzi Dnia Kobiet. W tej grupie najwięcej jest pań po 60. roku życia. Prawie co trzecia Polka uważa Dzień Kobiet za relikt minionej epoki, a mimo to i tak większość (65 proc.) z przyjemnością obchodzi to święto.

Z badania wynika również, że w to, iż rodzina jest w życiu najważniejsza wierzy 3/4 Polek. Niewiele mniej, bo 2/3 polskich kobiet jest zdania, że życiowym priorytetem powinno być zdrowie. Na kolejnych miejscach znalazły się macierzyństwo i bezpieczeństwo (wskazane przez 31 proc. wszystkich badanych kobiet) oraz szczęście z partnerem i uczciwość (po 30 proc. wskazań).

Co czwarta osoba wskazała spokój oraz Boga i religię jako istotne w jej życiu. W dalszej kolejności wymieniano pieniądze (23 proc.), pracę (22 proc.) oraz szacunek innych ludzi (21 proc.).

Współczesne Polki spory nacisk kładą też na kwestie zawodowe. W najmłodszej grupie, dla kobiet przed 30-tką, zdecydowanie bardziej niż u pozostałych badanych liczy się wykształcenie (27 proc.), kariera i sukces zawodowy (17 proc.) oraz niezależność (13 proc.).

Badanie wykazało, że pewne wartości zmieniają się wraz z etapem życia. Macierzyństwo i sprawy zawodowe są znacznie częściej wymieniane przez kobiety między 20. a 50. rokiem życia. Natomiast na jesieni życia (powyżej 60 r.ż.) panie częściej niż w innych grupach wiekowych myślą o ideach niematerialnych, takich jak Bóg, religia, ojczyzna, honor i szacunek wobec innych ludzi.

Z kolei typową dla współczesnych Polek rzeczą, która nie zmienia się z wiekiem, jest świadomość siebie i swoich potrzeb. Zasadę tę wyznaje 69 proc. kobiet we wszystkich grupach wiekowych, najwięcej między 30. a 39. rokiem życia (74 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC dla marki kosmetycznej Yoskine w dniach 3-13 września 2010 r. na próbie ogólnopolskiej, reprezentatywnej dla mieszkanek miast w wieku 20+ (N=591). Jest ono częścią programu Yoskine "Wierna swoim ideałom", który marka rozpoczęła w październiku 2010 roku (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eskadra-publica-obsluguje-kampanie-yoskine-wierna-swoim-idealom).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 65 proc. Polek lubi Dzień Kobiet, 18 proc. go nie obchodzi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl