SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

669 mln zł na reklamę outdoorową w 2008 r. (zestawienie branż)

W ubiegłym roku wartość rynku reklamy outdoorowej wyniosła 669 mlnzł (nie licząc tzw. reklamy tranzytowej), co oznacza wzrost o 7proc. w porównaniu z 2007 rokiem - wynika z danych IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Najwięcej na tą formę promocjiwydali operatorzy komórkowi i sieci handlowe.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce (bezwydatków na tzw. reklamę tranzytową, czyli na środkach komunikacji)wyniosła w ubiegłym roku dokładnie 668 897 046 zł, czyli o 7 proc.więcej niż w 2007 roku. Jednak w czwartym kwartale 2008 roku wydanąna tą formę promocji o 2 proc. mniej niż przed rokiem - 183,78 mlnzł w porównaniu z 187,34 mln zł.

Dominujące sektory w 2008 roku:

1. Telekomunikacja 18,04%
2. Sprzedaż 16,31%
3. Rozrywka/Kultura 15,41%
4. Żywność 11,92%
5. Motoryzacja/Transport 7,86%

Reklama produktów pochodzących z tych pięciu branż stanowiła wubiegłym roku ponad dwie trzecie przychodów marketingu out of home,co jest trendem utrzymującym się od kilku lat.

Dominujące sektory w IV kwartale 2008 roku:

1. Telekomunikacja 21,42%
2. Sprzedaż 16,79%
3. Żywność 12,66%
4. Rozrywka/Kultura 11,63%
5. Finanse/Marketing 7,02%

Po raz pierwszy w historii kwartalne wydatki na reklamęoutdoorową w branży finansowo-marketingowej wyniosły ponad 7 proc.ogólnej wartości sektora out of home, z czego 5 proc. to środki napromocję banków.

Z kolei w całym 2008 roku najwięcej na reklamę zewnętrzną wydałyfirmy telefonii komórkowej (97 mln zł) i sieci handlowe (90 mln zł.Promocja outdoorowa samochodów kosztowała 43 mln zł, odzieży iobuwia - 28 mln zł, a banków - 26 mln zł.

outdoor

Zestawienie opracowane przez Izbę Gospodarczą ReklamyZewnętrznej obejmuje zarówno największe firmy tej branży (zewszystkimi ich podmiotami): AMS S.A., Cityboard Media, ClearChannel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland,jak i mniejsze: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland,Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: 669 mln zł na reklamę outdoorową w 2008 r. (zestawienie branż)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl