8 miliardów euro na reklamę internetową w Europie

Wydatki na reklamę online w Europie sięgnęły w ubiegłym roku poziomu 8 miliardów euro, w porównaniu do 4,6 mld w roku 2005 - wynika z danych Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe.

eMarketer - km
eMarketer - km
Udostępnij artykuł:

Raport IAB obejmuje dane z 13 europejskich państw.

39 procent tych wydatków dotyczyło Wielkiej Brytanii (3,1 mld euro), 22 procent Niemiec (1,7 mld), 15 procent Francji (1,1 mld), 7 procent Holandii (546 milionów euro), a 6 procent Włoch 480 mln). Pozostałe monitorowane kraje - Hiszpania, Dania, Belgia, Austria, Finlandia, Grecja, Słowenia i Holandia - miały łącznie 12 procent udziałów w rynku (927 mln euro).

45 procent z wszystkich wydatków stanowiły reklamy w wyszukiwarkach, 31 procent tzw. display ads, 22 procent ogłoszenia, a 1,6 procenta poczta e-mail.

W trzech krajach - Wielkiej Brytanii, Holandii i Danii - udział reklamy internetowej w całkowitych wydatkach reklamowych, przekroczył poziom 10 procent.

eMarketer - km
Autor artykułu:
eMarketer - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"