SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZFPR: agencja Adama Hofmana działa wbrew standardom PR. Menedżerowie firmy: to opinia oparta na insynuacjach Giertycha

Związek Firm Public Relations w specjalnym oświadczeniu nazwał opisywane w mediach praktyki agencji R4S "stojącymi w całkowitej sprzeczności z definicją oraz standardami public relations". Związek oświadczył także, że "podmiot prowadzący tego typu działania nie może określać siebie ani być nazywanym firmą bądź agencją PR". Partnerzy w R4S wytykają organizacji, że nie skontaktowała się z firmą i oparła jedynie na „insynuacjach Romana Giertycha”.

Adam Hofman, fot, materiały prasowe Article

Od kilku dni media opisują ujawnione przez adwokata Romana Giertycha nagranie rozmowy Adama Hofmana i Roberta Pietryszyna z Leszkiem Czarneckim, większościowym akcjonariuszem m.in. Getin Noble Banku i Idea Banku. Rozmawiano o możliwości zatrudnienia w firmach Czarneckiego Michała Krupińskiego, do jesieni ub.r. prezesa Banku Pekao kontrolowanego przez Skarb Państwa. Hofman stwierdził, że Krupiński „może pójść do Zbyszka”.

Giertych napisał, że na wcześniejszym spotkaniu Adam Hofman zaproponował Leszkowi Czarneckiemu udział w przejęciu od koncernu Discovery stacji TVN24. Kanał ostatecznie miał trafić do spółek państwowych, a zaangażowanie Czarneckiego wynikało z faktu, że był akceptowany przez Discovery.

Według Giertycha bankier się na to nie zgodził, a w konsekwencji prokuratura postawiła mu zarzuty dotyczące afery GetBack i złożyła wniosek o areszt. Adwokat zasugerował, że Adam Hofman powoływał się na wpływy w obozie rządzącym.

ZFPR: R4S "w całkowitej sprzeczności" z PR

Stanowisko w sprawie "praktyk rynkowych" agencji R4S, której udziałowcem jest Adam Hofman, wydał w środę Związek Firm Public Relations.

- Zarząd ZFPR, obserwując na przestrzeni ostatnich dni wzmożoną skalę doniesień na temat działalności firmy R4S, uznaje opisywane praktyki za stojące w całkowitej sprzeczności z definicją oraz standardami public relations. Jako niespełniające norm naszej profesji, nie powinny być w jakikolwiek sposób z nią wiązane ani tym bardziej utożsamiane, a tym samym podmiot prowadzący tego typu działania nie może określać siebie ani być nazywanym firmą bądź agencją PR - czytamy w oświadczeniu nadesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl.

ZFPR tłumaczy także w stanowisku istotę public relations jako "budowanie relacji w oparciu o rzetelną i profesjonalną oraz pozytywną komunikację, z poszanowaniem dobra wspólnego, ładu biznesowego oraz wszelkich norm prawnych". -  Jako organizacja branżowa z 20-letnim stażem stoimy na straży tak pojmowanej praktyki PR, która jest jedyną obowiązującą definicją naszego zawodu - oświadcza ZFPR.

R4S nie należy do ZFPR, ale do innej organizacji branży public relations - Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR). Przedstawiciel R4S Mariusz Sokołowski zasiada w radzie nadzorczej Stowarzyszenia.

Jak informowaliśmy na naszych łamach w tym tygodniu, władze SAPR poprosiły Adama Hofmana o złożenie wyjaśnień w sprawie ostatnich kontrowersji wokół jego działalności.

- Natychmiast po ukazaniu się kontrowersyjnych informacji, już w poniedziałek, zwróciliśmy do R4S o ustosunkowanie się do nich. Czekamy na te wyjaśnienia i tzw. fact checking. Jak rozumiemy firma potrzebuje czasu, aby odnieść się do sytuacji i przedstawić nam swoje stanowisko w zakresie informacji publikowanych w mediach. Po uzyskaniu tych odpowiedzi będziemy analizowali przesłane przez firmę informacje - przekazał nam we wtorek zarząd Stowarzyszenia.

Partnerzy w R4S: działamy zgodnie z etyką, nasz szybki rozwój drażni

W czwartek rano portal Wirtualnemedia.pl otrzymał oświadczenie partnerów w agencji R4S odpowiadające na stanowisko Związku Firm Public Relations. Taką funkcję pełnią w firmie Adam Hofman, Robert Pietryszyn, Igor Janke, Sławomir Jastrzębowski, Mariusz Sokołowski i Michał Wiórkiewicz. Właściciele agencji zwrócili uwagę, że ZFPR przed wydaniem opinii nie próbował się z nimi skontaktować, żeby poznać ich wersję wydarzeń.

- Wydawało nam się, że każdy związek/stowarzyszenie jakiegokolwiek zawodu - w tym także dziennikarskiego - najpierw zapoznaje się z faktami a dopiero ocenia. Jednak ZFPR oparła się wyłącznie na insynuacjach Romana Giertycha - stwierdzili.

Wytknęli Związkowi, że nie odniósł się do tego, że Leszek Czarnecki nagrał rozmowę z Hofmanem i Pietryszynem, a Giertych ujawnił jej fragment i zasugerował, że może upublicznić całość. - ZFPR nie miał problemu z tym, że partner biznesowy i jego prawnik nagrali i upublicznili rozmowę przedstawiciela innej firmy z branży, że ktoś złamał podstawowe zasady etyczne i prawne. ZFPR nie zdobył się choćby cieniutki głos krytyki tego przecież nielegalnego działania - napisali partnerzy w R4S. - Zapewniamy kolegów ze Związku, że jeśli przedstawiciel którejkolwiek z ich firm zostanie nieuczciwie nagrany, pierwsi zaprotestujemy i staniemy w jej obronie - dodali.

Właściciele R4S zapewnili, że agencja funkcjonuje zgodnie ze standardami etycznymi. - Rok temu R4S wprowadziliśmy dość precyzyjne wewnętrzne zasady compliance dla własnych pracowników. Polecamy wprowadzenie podobnych zasad także członków ZFPR. Chętnie też weźmiemy udział w debacie na temat standardów PR, gdyż  wizerunek tej branży nam również leży na sercu - zadeklarowali.

- Rozumiemy, że szybko rozwój R4S drażni. Zdobyliśmy swoją pozycje ciężką pracą, bez niczyjego wsparcia - ani ze strony międzynarodowych właścicieli ani ze strony spółek skarby państwa, dla których R4S nie pracuje. Konkurujmy ze sobą ze sobą, ale grajmy fair - zaapelowali partnerzy w agencji.

Hofman od kilku lat ma agencję R4S Consulting

Adam Hofman jest byłym posłem i rzecznikiem prasowym Prawa i Sprawiedliwości. W 2015 roku – po zakończeniu politycznej kariery – założył własną agencję PR, wówczas pod nazwą „Komunikacja Adam Hofman”. Jeszcze w tym samym roku połączył się z Mariuszem Sokołowskim (były rzecznik komendanta głównego policji) i Michałem Wiórkiewiczem (b. doradca prezesów rady ministrów), tworząc agencję R4S Consulting. Firmę współtworzą również Robert Pietryszyn, Igor Janke i Sławomir Jastrzębowski, były redaktor naczelny „Super Expressu”, który dołączył do agencji w kwietniu 2018 roku. 

W 2019 roku R4S Consulting zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ZFPR: agencja Adama Hofmana działa wbrew standardom PR. Menedżerowie firmy: to opinia oparta na insynuacjach Giertycha

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apel
Ponawiam apel: R4S to agencja lobbingowa, a nie PRowa.
36 3
odpowiedź
User
Katarzyna
Stwórzcie na potrzeby publikacji newsów o tej "agencji" dział Z kronik kryminalnych.
16 3
odpowiedź
User
Three
Po piąte: super, że znikają komentarze
13 0
odpowiedź