SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm i Polpharma mocno zwiększyły wydatki reklamowe, w dół Media Expert i Volkswagen (Top10)

W pierwszym kwartale br. największy wzrost wpływów z reklam odnotowało radio, spadły przychody kin i reklamy zewnętrznej. Swoje wydatki reklamowe w największym stopniu zwiększyły dwie firmy farmaceutyczne: Aflofarm Farmacja Polska i Polpharma.

fot. Shutterstock.comArticle

W okresie styczeń-marzec br. wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 8,54 mld zł. Było to 5,2 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, bez rabatów, netto).

Najwięcej, bo 4,53 mld zł zarobiła telewizja, co stanowiło 6,4 proc. wzrost w skali roku. Drugie pod tym względem było radio z przychodami w kwocie 2,05 mld zł – wyższymi rok do roku o 15,1 proc.

>>> #zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Trzecie na podium reklamowych wpływów magazyny zwiększyły je rok do roku o 3,2 proc., do 946,4 mln zł.
W kinach reklamodawcy wydali 366 mln zł (spadek o 19,6 proc.), w gazetach – 313,4 mln zł (wzrost o 0.5 proc.), a na reklamę zewnętrzną - 303,5 mln zł (spadek o 17,1 proc.).

Aflofarm i Polpharma z dużym wzrostem

Największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta firma w pierwszym kwartale br. wydała 713,4 mln zł, czyli 48,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Aflofarm od początku kwietnia zrezygnował z emitowania swoich reklam m.in. w TVP, Polsacie, RMF FM, Radiu Zet. Firma wyjaśnia, że jej budżet jest dostosowany do sytuacji na rynku.

Drugi pod względem nakładów na reklamę Lidl Polska zwiększył je o 2,8 proc., do blisko 200 mln zł. Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit z inwestycjami w kwocie 191,2 mln zł, co oznacza 25,6 proc. wzrost rok do roku. Wydatki USP Zdrowie wzrosły o 7,3 proc., do 179,2 mln zł, a Ferrero Polska - o 7,7 proc., do 176 mln zł.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe, wydało na reklamę w omawianym okresie 129,5 mln zł (wzrost o 26,5 proc.), a Euro-Net Warszawa – 128,6 mln zł (wzrost o 25,9 proc.).

Terg odpowiadający za działania marketingowe sklepów Media Expert przeznaczył na reklamy 127,6 mln zł (mniej o 3,7 proc. niż przed rokiem), Polpharma - 112, 5 mln zł (wzrost o 42 proc.), a Volkswagen Group Polska - 102 mln zł (spadek o 1,4 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Polpharma mocno zwiększyły wydatki reklamowe, w dół Media Expert i Volkswagen (Top10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asdf
VW ze spadkiem -1,4%. Tytuła artykułu to jakiś bad joke....
odpowiedź
User
mike
Flaflofarm... przykre :-(
odpowiedź
User
Tadeusz
dla media expert najlepsza reklama jest to ze sa polska firma
odpowiedź
User
Nick
dla media expert najlepsza reklama jest to ze sa polska firma
No i trzymają się nieźle w trakcie epidemii, ceny na promocjach przedewszystkim!
odpowiedź
User
Lyria
dla media expert najlepsza reklama jest to ze sa polska firma
No i trzymają się nieźle w trakcie epidemii, ceny na promocjach przedewszystkim!
To dzięki dobremu sposobowi na dostawę oraz produktom na promocji, sam skorzystałem wiesz zaktualizować biblioteke gier czy coś.
odpowiedź