SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska po ponad pół roku przerwy wróciła z reklamami swoich produktów do stacji należących do Grupy RMF. - Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - podkreśla Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF.

Article

Aflofarm przestał kupować czas antenowy w stacjach Grupy RMF we wrześniu ub.r. W ostatnich miesiącach 2017 roku braku tego klienta nie było istotnie widać w danych firmy Kantar Media odzwierciedlających cennikowe przychody reklamowe. Ale już w raporcie za styczeń br. widoczny był spadek wpływów z reklam radia RMF FM – pierwszy w historii tej stacji od lat. Przychody rozgłośni w porównaniu do stycznia ub.r. spadły o 18,6 proc.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF tłumaczył wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wynik ten jest skutkiem celowej, biznesowej decyzji nadawcy, który zrezygnował z reklam tzw. low costerów - z anteny stacji zniknęły reklamy największych radiowych reklamodawców - obok Aflofarmu również Olimp Laboratories czy Natur Produkt Zdrovit. - Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - mówił wówczas.

W tym samym okresie znacząco - bo o ponad 60 proc. wzrosły przychody z reklam Radia Zet. Stało się tak dlatego, że Aflofarm przeniósł jesienią ub.r. większość budżetu radiowego lokowanego dotychczas w RMF m.in. to stacji należących do Eurozetu, właściciela Radia Zet.

Potwierdzają to dane Kantar Media za styczeń.

Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku

STACJA

I 2017

I 2018

RMF FM

36 032 290 zł

0 zł

PR 3

12 009 860 zł

14 163 615 zł

PR 1

5 877 960 zł

4 528 000 zł

TOK FM

5 169 678 zł

4 846 980 zł

VOX FM

4 582 320 zł

7 144 160 zł

Razem

106 151 063 zł

92 917 123 zł

 

Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku

STACJA

I 2017

I 2018

ZET

0 zł

21 315 340 zł

PR 3

12 009 860 zł

14 163 615 zł

VOX FM

4 582 320 zł

7 144 160 zł

TOK FM

5 169 678 zł

4 846 980 zł

PR 1

5 877 960 zł

4 528 000 zł

Razem

106 151 063 zł

92 917 123 zł


Tomasz Ramza potwierdził w rozmowie z nami, że reklamy Aflofarmu znów są emitowane w stacjach Grupy RMF. - Negocjacje z Aflofarmem trwały blisko rok. Udało je się zakończyć w ostatnich tygodniach, z czego się cieszymy. Efektem wyniku rozmów jest powrót największego klienta na rynku na nasze anteny. Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - zdradza.

Z naszych ustaleń wynika, że tym samym Aflofarm zakończył swoją współpracę reklamową z Eurozetem - na antenach jego stacji nie emituje już swoich reklam. Marketer ten nie zrezygnował jednak z promowania się na antenach radiowej Trójki czy Jedynki oraz Tok FM i innych mniejszych rozgłośni.

Przypomnijmy, że tylko w przypadku zakupu czasu reklamowego w telewizji Aflofarm korzysta ze wsparcia domu mediowego Starcom, w radiach kupuje reklamy samodzielnie.

Według badania Radio Track Millward Brown udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2017 roku do lutego 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,9 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kuba23
Dlatego teraz w rmf ce ciągle reklamy. A Zetka gra dużo więcej muzyki
Tylko patrzeć jak słupki słuchalności RMFU poleca w doł
18 19
odpowiedź
User
pavv
Z czego się tu cieszyć? Że od śniadania człowiekowi się na wymioty będzie zbierało od reklam Rozdupanów, Sralutanów i Kutaspiirazoli?
46 9
odpowiedź
User
Marian35
Heh... aż trudno uwierzyć aby jeden lek mógł spowodować spadek reklamowy aż o 60 %!
Tu pachnie jakąś manipulacją?
A o słupki RMF-u bym się nie martwił. Owszem mniej reklam w radiu powoduje że lepiej się tej stacji słucha, ale istotą jest tu pomysł na program, ciekawy dobór programu i muzyki.
Ostatnie lata pokazują że w Zetce tych pomysłów brakuje a w RMF-ie wiedzą jak robić dobry program. W Zetce ciągle "żonglują" ramówką wprowadzając zmiany bez jakiegokolwiek przemyślenia.
Zresztą wystarczy porównać ramówkę obu stacji podczas świąt. W RMF-ie wszystko dokładnie przemyślane a w Zetce, totalna prowizorka. Oszczędność na prowadzących, bloki programowe kilkugodzinne a nocka bez prezenterów. Sory ale mnie Zetka jakoś nie przekonuje do swojej ramówki.
Wraz z odejściem Roberta Kozyry skończyły się pomysły na dobrą ramówkę Zetki!
22 12
odpowiedź
User
animowany
To bardzo dobra wiadomosc. Brakowalo mi tych kilku reklam w przerwach playlisty. Nawet zapowiadacze godziny nie potrafia tak umilic czasu jak pare porzadnych reklam na antenie :-)
Rmf powinien byc przykladem dla innych. Jest muzyka, sa reklamy i nieocenieni zapowiadacze godziny :-)
21 8
odpowiedź
User
baska
Heh... aż trudno uwierzyć aby jeden lek mógł spowodować spadek reklamowy aż o 60 %!
Tu pachnie jakąś manipulacją?
A o słupki RMF-u bym się nie martwił. Owszem mniej reklam w radiu powoduje że lepiej się tej stacji słucha, ale istotą jest tu pomysł na program, ciekawy dobór programu i muzyki.
Ostatnie lata pokazują że w Zetce tych pomysłów brakuje a w RMF-ie wiedzą jak robić dobry program. W Zetce ciągle "żonglują" ramówką wprowadzając zmiany bez jakiegokolwiek przemyślenia.
Zresztą wystarczy porównać ramówkę obu stacji podczas świąt. W RMF-ie wszystko dokładnie przemyślane a w Zetce, totalna prowizorka. Oszczędność na prowadzących, bloki programowe kilkugodzinne a nocka bez prezenterów. Sory ale mnie Zetka jakoś nie przekonuje do swojej ramówki.
Wraz z odejściem Roberta Kozyry skończyły się pomysły na dobrą ramówkę Zetki!


Proponuje sprawdzić jak wiele produktów ma wspominany Aflofarm ;)
12 8
odpowiedź