SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Kino Świat i Procter & Gamble Polska (TOP 10)

W trzech kwartałach br. liderem wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach pozostał niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Marketer ten zanotował też najwyższy wzrost inwestycji w reklamę. Mniej w skali roku wydali m.in. Kino Świat i Procter & Gamble Polska.

Article

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach 21,1 mld zł, o 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Niezmiennie już liderem wydatków na promocję w media jest farmaceutyczna firma Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka zainwestowała we wsparcie swoich marek blisko 1,3 mld zł - ponad 40 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

Pod koniec września br. na kanale Aflofarmu na YouTube opublikowano spot wizerunkowy, w którym prezentowana jest większość produktów sprzedawanych przez tę firmę

Na pozycję wicelidera awansował operator telekomunikacyjny Orange Polska, który zwiększył wydatki o 4,5 proc. - do 430,1 mln zł. W jednej z ostatnich kampanii tego operatora występuje Robert Górski, który promuje darmowy internet w Orange na kartę. Nową usługę internetową Supernova reklamują Serce i Rozum, a w kampaniach telekomu niezmiennie występują bohaterowie serialu „Rodzinka.pl”.

Trzecie miejsce na reklamowym podium przypadło sieci sklepów Lidl Polska, która w trzech kwartałach br. wydała w mediach tradycyjnych 398,1 mln zł (o 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej). Wzrost wydatków tej sieci dyskontów może być związany z rozpoczętą we wrześniu nową kampanią z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy.

W czołówce największych polskich reklamodawców pierwszych dziewięciu miesięcy br. więcej na reklamę w tradycyjnych mediach niż przed rokiem przeznaczyły też m.in. Unilever Polska (o 25 proc., do 310,1 mln zł), spółka P4 (o 12,5 proc., do 289,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 1,1 proc., do 242,2 mln zł).

Więcej w porównaniu z ub.r. wydały też Volskwagen Group Polska i Metro Group, które w tym roku trafiły do zestawienia największych polskich reklamodawców. Poza nią znalazły się natomiast USP Zdrowie i Ferrero Polska.

W omawianym okresie nakłady reklamowe ograniczyli natomiast dystrybutor filmowy Kino Świat (o 11,6 proc., do 388,9 mln zł) oraz Procter & Gamble Polska (o 24,7 proc., do 270,2 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

926 288 750 zł

1 298 916 503 zł

40,2

ORANGE POLSKA

411 374 470 zł

430 075 897 zł

4,5

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

337 810 213 zł

398 143 719 zł

17,9

KINO ŚWIAT

439 920 864 zł

388 913 810 zł

-11,6

UNILEVER POLSKA

247 948 794 zł

310 058 546 zł

25

P4

257 043 873 zł

289 243 639 zł

12,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

b.d.

286 457 166 zł

b.d.

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

358 788 579 zł

270 212 158 zł

-24,7

METRO GROUP

b.d.

253 600 373 zł

b.d.

L'OREAL POLSKA

239 575 030 zł

242 214 545 zł

1,1

razem

19 858 823 924 zł

21 110 492 233 zł

6,3

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Kino Świat i Procter & Gamble Polska (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Czyli Rozdupany, Kutaspirazole i Sralixy w czołówce. Szkoda!
9 8
odpowiedź