SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku

Agora podała, że w pierwszym kwartale br. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Spółka szacuje, że wydatki wzrosną w tym roku o 3-6 proc. Najwięcej – aż o 65-76 proc. - mają według prognoz Agory wzrosnąć wydatki na reklamę w kinach.

Siedziba Agory, fot. materiały prasoweSiedziba Agory, fot. materiały prasowe

W piątek Agora zaprezentowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. Przychody grupy Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, głownie dzięki wznowieniu działalności przez kina Helios. Wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.

Spółka tradycyjnie podała też przewidywania dotyczące rynku reklamowego w naszym kraju. „W pierwszym kwartale 2022 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 r. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Dlatego też na podstawie dostępnych danych rynkowych zarząd spółki ocenia, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2022 r. zwiększy się w porównaniu z 2021 r. o około 3-6 proc.” - napisano w raporcie.

Agora przewidywała w marcu 4,5-6,5 proc. wzrost rynku reklamy w bieżącym roku.

Czytaj też: Agora: Wpływ wojny na rynek reklamowy nie będzie istotny

Według spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie o 65-75 proc., a na reklamę zewnętrzną o 15-18 proc. Wzrost wartości nakładów na reklamę będzie trwał również w internecie (5-8 proc.). Agora szacuje, że wydatki na reklamę w radiu wzrosną o 1-4 proc.

Segmentami rynku, w których wydatki na reklamę pozostaną na poziomie zbliżonym do 2021 roku, będą prasa i telewizja. Dynamika wydatków na reklamę w tych segmentach rynku może się wahać pomiędzy spadkiem o 1 proc., a wzrostem o 2 proc.

Spółka podkreśliła, że ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy przebieg kryzysu gospodarczego w kraju i działań zaradczych podejmowanych przez polski rząd w celu jego minimalizacji, przy dodatkowych czynnikach niepewności związanych z konfliktem zbrojnym w Ukrainie, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności.

Dołącz do dyskusji: Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl