W piątek Agora przedstawiła wyniki finansowe za czwarty kwartał 2021 roku oraz cały ub.r. W czwartym kwartale ub.r. grupa Agora przy wzroście przychodów o 56,7 proc. do 351,7 mln zł osiągnęła 24,2 mln zł zysku netto, to jej pierwszy kwartalny zysk netto od dwóch lat. Całoroczna strata netto holdingu zmalała ze 130,2 do 46,6 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-wyniki-finansowe-2021,7170011743533185a ##
Wpływ wojny na rynek reklamowy nie będzie istotny
- W tym roku prognozowanie rynku reklamowego jest szczególnie trudne, znowu zwiększyły się czynniki niepewności w otoczeniu rynkowym - mówił w piątek prezes Agory Bartosz Hojka. Najważniejszy z nich to oczywiście wojna w Ukrainie. - Zakładamy, że jej bezpośredni wpływ nie będzie szczególnie dotkliwy i istotny. Wojna miała wpływ na rynek reklamowy w marcu tego roku, nie był to wpływ istotny. Natomiast rzeczywiście niektóre kampanie reklamowe zostały przesunięte na kolejne kwartały - mówił Hojka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-kryzys-reklamowy-wojna-wyszla-za-granice-jako-broker-reklamowy-wysokie-wyceny-e-commerce,7170014211790977a ##
- Wydaje się, że istotniejszy będzie wpływ pośredni, to jest przez kondycję polskiej gospodarki - kontynuował prezes spółki. - Jeżeli PKB będzie istotnie mniejsze, dynamika rynku może być mniejsza niż zakładamy dzisiaj - zaznaczył. Obecnie Agora szacuje, że wzrost rynku reklamowego w 2022 roku będzie kształtował się w przedziale 4,5-6,5 proc.
Jednocześnie Agora podkreśla, że wojna oraz pandemia utrudniają przewidywania. „Powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności. Z tego powodu, Zarząd Spółki zdecydował odsunąć w czasie publikację szacunków zmian w wartości wydatków na reklamę w poszczególnych segmentach rynku reklamy” - zaznaczono w raporcie.

Czytaj też: Agora nie chce wypłacić dywidendy za ub.r. Za miesiąc Wojciech Bartkowiak ma wejść do zarządu
Według szacunków Agory w czwartym kwartale 2021 roku wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła ponad 3,2 mld zł (wzrost o 11,5 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2020 roku), a w całym 2021 roku – ponad 10,4 mld zł (wzrost o 16 proc. w stosunku do 2020 roku).











