SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora liczy na utrzymanie w przyszłym roku dobrej koniunktury na rynku reklamy

- Na rynku reklamowym utrzymuje się dobra koniunktura, spodziewamy się, że ta dynamika będzie przewyższała najbardziej optymistyczne założenia a dobra koniunktura utrzyma się w 2024 roku - mówił podczas piątkowej konferencji podsumowującej wyniki Agory w trzecim kwartale br. jej prezes, Bartosz Hojka. 

Fot. Jacek KowalskiFot. Jacek Kowalski

Jak już informowaliśmy, w minionym kwartale grupa Agora zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę w kinach Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł. Najpoważniejszym źródłem przychodów grupy Agora pozostają usługi reklamowe. W zeszłym kwartale firma wypracowała z nich 167,7 mln zł, o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Podczas piątkowej  wideokonferencji z mediami prezes Bartosz Hojka mówił, że na rynku reklamowym wciąż utrzymuje się dobra koniunktura. - Widzimy to w dynamice trzeciego kwartału i zobaczymy, w naszej ocenie, w dynamice czwartego kwartału. Spodziewamy się, że ta dynamika będzie przewyższała najbardziej optymistyczne założenia. Spodziewamy się, że dobra koniunktura się utrzyma w 2024 roku – mówił prezes Agory.  

Czy koniunktura się pogorszy? “Nie ma sygnałów”

Hojka podkreślał też, iż jego zdaniem „nie ma dzisiaj żadnych sygnałów, żeby zakładać, że to się zmieni”. - Natomiast jest kilka pozytywnych sygnałów makroekonomicznych, które sprzyjają, takiemu założeniu dobrej koniunktury, więc oczekujemy, że ta dynamika będzie pozytywna i co najmniej utrzyma się na satysfakcjonującym poziomie – podsumował. - Z uwzględnieniem inflacji, patrząc w cenach realnych, to cały czas nie odbudowaliśmy jeszcze rynku po pandemii. Szacujemy, że rynek jest na poziomach z 2018 i 2019 roku. Musimy włożyć sporo wysiłków, żeby te wyniki wróciły do takich, jakie notowaliśmy przed pandemią. Cały czas widać jak dewastujący efekt ta zaraza miała dla naszego biznesu - dodał prezes wydawcy.

Agora podała w piątek, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w III kwartale 2023 roku o 7,5 proc. do 2,7 mld zł. Narastająco po trzech kwartałach wartość wydatków reklamowych zwiększyła się o 6,5 proc. Według założeń grupy dynamika wzrostu wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. wyniesie 4-6 proc. 

“Z zawiniętymi rękawami”

- Mamy bardzo satysfakcjonującą dynamikę wzrostu rynku kinowego w porównaniu do ubiegłego roku. Ta dynamika przekracza narastająco 15 proc. Patrząc na wyniki października i na pierwsza połowę listopada, jeśli widzimy poziom frekwencji i zapowiedź grudnia, gdzie znakiem zapytania pozostaje wysoka baza drugiej części „Avatara” rok temu. Są szanse, że ta dwucyfrowa dynamika się utrzyma średniorocznie w stosunku do 2022 rok – komentował Bartosz Hojka.

Choć członkowie zarządu Agory na przyszły rok zapatrują się z optymizmem, to - jak mówili podczas spotkania z mediami - nie oznacza bezczynności. - Z zawiniętymi rękawami, żeby ten optymizm rynkowy przekuć na dobre wyniki. To na pewno będzie wymagało od nas dużo pracy – mówił prezes Hojka. Według szacunków spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2023 roku o 20-25 proc. Zwyżka wydatków na reklamę w internecie sięgnie 4-7 proc, a na reklamę w radiu zwiększy się o 2-5 proc. Wzrost rynku reklamy zewnętrznej ma wynieść 5-10 proc.

Dołącz do dyskusji: Agora liczy na utrzymanie w przyszłym roku dobrej koniunktury na rynku reklamy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
red. Jan Dzban
A Kremlowscy i Spaślakiewicz na co liczą?
odpowiedź
User
Rew
Te państwowa spóła kup reklamę bo mam bankrutującą gazetę
odpowiedź
User
Arcadio Morales
A Kremlowscy i Spaślakiewicz na co liczą?


Na Caritas i bary mleczne.
odpowiedź