Agora: rynek reklamy w tym roku wzrośnie o 3-6 proc. "Duża niepewność"

Agora prognozuje, że wzrost wydatków reklamowych w 2022 roku będzie kształtował się w przedziale 3-6 proc. Aż o 80-90 proc. mają wzrosnąć wydatki na reklamę w kinach. Według szacunków spółki, w drugim kwartale br. wydatki reklamowe były o 4,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Agora: rynek reklamy w tym roku wzrośnie o 3-6 proc. "Duża niepewność"
Citylight należącej do Agory spółki AMS (fot. materiały prasowe)

Agora nie zmieniła swoich szacunków dotyczących rynku reklamowego w Polsce i przewiduje, że wzrost wydatków reklamowych wyniesie w tym roku 3-6 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-przewiduje-3-6-proc-wzrostu-rynku-reklamy-w-2022-roku,7169858285717633a ##

Prezes Agory Bartosz Hojka podczas piątkowej prezentacji wyników spółki za drugi kwartał br. zaznaczał, że w tym okresie wartość wydatków na reklamę wzrosła o 4,5 proc. rok do roku, a w pierwszym półroczu - o 5,5 proc.

- Była wyższa w porównaniu z naszymi założeniami dotyczącymi tej dynamiki. Pomimo tego po przeprowadzonej analizie dostępnych danych i obserwacji trendów rynkowych postanowiliśmy utrzymać nasze szacunki dotyczące wydatków na reklamę w Polsce na niezmienionym poziomie, czyli w przedziale od 3 do 6 procent. To ze względu na dużą niepewność, jeżeli chodzi o czynniki makroekonomiczne, sytuację w gospodarce i możliwe spowolnienie gospodarcze w kolejnych kwartałach – wyjaśnił prezes spółki.

Jedynie w przypadku reklamy zewnętrznej oraz kinowej Agora podniosła oczekiwania co do całorocznego tempa wzrostu wartości wydatków reklamowych w tych mediach. W reklamie zewnętrznej ma to być 20-25 proc. (wcześniej Agora prognozowała 15-18 proc.), a w kinach – 80-90 proc. (wcześniej: 65-75 proc.). - To ze względu na naprawdę dużo szybszą niż szacowaliśmy dynamikę odbudowy tych rynków w pierwszej połowie 2022 roku – mówił Hojka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-kina-helios-ile-zarabia,7169788040005249a ##

Prezes Agory zaznaczał w piątek, że spółka nie obserwuje spadku popytu na rynku reklamowym związanego ze spowolnieniem gospodarczym. - Przeciwnie, na rynku reklamy w drugim kwartale utrzymywała się dobra koniunktura, lepsza niż zakładaliśmy. Nie widać też takiego zachowania w poszczególnych branżach, przynajmniej w kontekście czynników makroekonomicznych. Branżą, która ogranicza wydatki, jest motoryzacja – dodał Hojka.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek