SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora znów ze stratą. „Barbie” pomogła Heliosowi

W zeszłym kwartale grupa Agora zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę w kinach Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł.

Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

Przychody Heliosa ze sprzedaży biletów zwiększyły się w zeszłym kwartale o 49,5 proc. do 71,6 mln zł, a z napojów i przekąsek - o 46,2 proc. do 39,9 mln zł.

Przesądziła o tym dużo wyższa widownia: w kinach sieci sprzedano 3,4 mln biletów, o 41,7 proc. więcej niż przed rokiem. Widzów przyciągnęły przede wszystkim hity jak „Barbie” czy „Oppenheimer”. Za to wpływy z produkcji i dystrybucji filmów nieznacznie zmalały - z 4,5 do 4,3 mln zł (spółka Next Film wprowadziła do kin dwa tytuły: „Teściowie 2” i „Doppelgänger. Sobowtór”).

Agora z Eurozetem 40 proc. więcej z reklam

Największym źródłem przychodów grupy Agory pozostają usługi reklamowe. W zeszłym kwartale firma wypracowała z nich 167,7 mln zł, o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Od marca br. w swoim bilansie uwzględnia wyniki Eurozetu, którego kontrolny pakiet przejęła wtedy po prawomocnym uchyleniu zakazu transakcji wydanego przez prezesa UOKiK.

- Rynek reklamy w trzecim kwartale był wyraźnie ożywiony i rósł szybciej niż zakładaliśmy. Segmenty biznesowe Grupy Agora umiejętnie wykorzystały dobrą koniunkturę i - co cieszy nas szczególnie - w większości wykazały dynamikę przychodów powyżej średniej rynkowej. Według naszych prognoz korzystna sytuacja powinna się utrzymać w kolejnych kwartałach - komentuje w komunikacie Bartosz Hojka, prezes Agory.

Sprzedaż wydawnictw, czyli głównie „Gazety Wyborczej”, a także czasopism, książek i płyt, zwiększyła się o 3,1 proc. do 33,1 mln zł, a sprzedaż w sieci gastronomicznej Pasibus - o 13,9 proc. do 11,5 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na działalność operacyjną grupa Agora przeznaczyła w minionym kwartale 348,9 mln zł, o 30,6 proc. więcej rok do roku. Koszty usług obcych wzrosły o 31,4 proc. do 125,1 mln zł, a wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych - o 18,8 proc. do 106,3 mln zł. Wydatki finansowe zwiększyły się zaś z 29,7 do 32,6 mln zł.

Grupa Agora znacząco zwiększyła rentowność: zysk EBITDA wzrósł z 40,3 do 59,2 mln zł, a zysk operacyjny - z 0,1 do 14,6 mln zł. Natomiast strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł. Przed rokiem bilans firmy poprawiło umorzenie przez PFR spłaty 14,1 mln zł z pożyczki udzielonej Heliosowi w ramach tzw. tarczy finansowej dla dużych firm.

Firma zanotowała ujemną rentowność netto po dwóch zyskownych kwartałach z rzędu. W czwartym kwartale ub.r. jej strata sięgnęła 31,41 mln zł.

Natomiast w trzech kwartałach br. grupa Agora zarobiła na czysto 34,1 mln zł, wobec 75,2 mln zł straty rok wcześniej. Przychody zwiększyły się o 26,1 proc. do 986,2 mln zł, znacznie mocniej od kosztów operacyjnych (o 19,5 proc. do 975,9 mln zł), dzięki czemu zysk EBITDA poszedł w górę z 84 do 139,7 mln zł, a wynik operacyjny - z 34,4 mln zł straty do 10,3 mln zł zysku.

Agora dwa razy droższa na giełdzie

Rentowność grupy Agora w zeszłym kwartale przebiła prognozy analityków pytanych przez PAP Biznes. Spodziewali się oni, że firma osiągnie zysk EBITDA w przedziale 35-57 mln zł, 13,3-16,3 mln zł zysku operacyjnego oraz od 19,1 mln zł do 16,4 mln zł straty netto jednostki dominującej. Natomiast przychody były zgodne z oczekiwaniami wynoszącymi od 361 do 370 mln zł.

Akcje Agory na warszawskiej giełdzie od dołka jesienią ub.r. są w trendzie wzrostowym (z krótką korektą w marcu). Z pułapu ok. 4,50 zł do maja poszły w górę  powyżej 8 zł, a kolejne wzrosty nastąpiły po wyborach parlamentarnych - pierwszego dnia po głosowaniu kurs zyskał 8,5 proc.

W czwartej na koniec sesji za akcję płacono 9,60 zł, o 97 proc. więcej niż na początku stycznia br. Natomiast na początku piątkowej sesji, po publikacji wyników z trzeciego kwartału, akcje Agory drożały o ponad 5 proc. O godz. 10:45 wzrost wynosił 6,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Agora znów ze stratą. „Barbie” pomogła Heliosowi

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Poir
Teraz się odbijemy GW w każdym urzędzie i przeszkolu na każdej stacji benzynowej, urzędy i spółki skabu państwa będą zamieszczać całostronnicowe reklamy.
odpowiedź
User
andyd
Teraz się odbijemy GW w każdym urzędzie i przeszkolu na każdej stacji benzynowej, urzędy i spółki skabu państwa będą zamieszczać całostronnicowe reklamy.
bo jak zamieszczali takie reklamy w prawicowych pisemkach, które mało kto czyta,to było ok, nie?
odpowiedź
User
Zbyszek
chwilę to jeszcze potrwa, ale całkiem ładnie się zbierają po zarazie covidowej i politycznej
odpowiedź