SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora z wyższymi wpływami i 13,8 mln zł straty. „Gazeta Wyborcza” 25 proc. mniej z reklam, mocno w górę kina Helios

W trzecim kwartale br. Agora zanotowała 273,4 mln zł wpływów ze sprzedaży i 13,8 mln zł straty netto. Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 5 proc., a z reklam - o 25,1 proc., natomiast sieć kin Helios zanotowała wzrost wpływów o prawie połowę.

Article

Przychody Agory w minionym kwartale były o 5,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. To głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 49 proc. przychody ze sprzedaży biletów (do 44,7 mln zł) oraz wyższe o 49,2 proc, przychody ze sprzedaży w barach wynoszące 17,6 mln zł. Zwiększyły się też przychody segmentu internetowego i reklamy zewnętrznej, a zmalały - w prasie i radiu.

Koszty operacyjne netto spółki wzrosły o 7,2 proc. do 283,1 mln zł, co jest bezpośrednim efektem nowych inicjatyw oraz działań rozwojowych realizowanych w firmie, szczególnie w segmentach filmu i książki oraz internetu. Wzrost kosztów usług obcych o 11,7 proc. wynika głównie z zakupu kopii filmowych oraz czynszów w segmencie filmu i książki, pośrednictwa w sprzedaży reklam internetowych, a także wyższymi kosztami usług komputerowych w segmencie internetu. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zwiększyły się o 3,5 proc. głównie z uwagi na realizację planów rozwojowych oraz wzrost zatrudnienia w wybranych obszarach.

Agora zanotowała w minionym kwartale 13,8 mln zł straty netto, wobec 6,7 mln zł straty rok wcześniej. Od stycznia do września br. strata netto firmy wyniosła 24,9 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie ub.r. było to 1,9 mln zł.

Istotny wpływ na wynik netto grupy w I półroczu miała transakcja nabycia udziałów w spółce GoldenLine. "Łączny negatywny wpływ transakcji na skonsolidowany wynik netto grupy za pierwsze dziewięć miesięcy 2016 r. wyniósł 3,3 mln zł" - napisano w raporcie.



Od stycznia do września przychody grupy wyniosły 858,1 mln zł i wzrosły o 2,7 proc. rdr. Agora podała, że największy wpływ na wzrost przychodów grupy w tym okresie miały wyższe wpływy w segmentach film i książka, internet, reklama zewnętrzna oraz radio, które zrównoważyły niższe przychody segmentów prasa oraz druk.

W okresie styczeń-wrzesień 2016 r. koszty operacyjne grupy zwiększyły się o 3,9 proc. i wyniosły 866,1 mln zł. Ich wzrost nastąpił w większości segmentów operacyjnych grupy.

Na koniec września 2016 r. Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 63,3 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 24,6 mln zł oraz 38,7 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

Zadłużenie kredytowe grupy na koniec III kwartału wyniosło 112,7 mln zł (w tym zadłużenie zewnętrzne spółki Helios obejmujące kredyty bankowe i zobowiązania z tytułu leasingu finansowego w wysokości 84,6 mln zł).

- Przebudowujemy też biznesowy model działalności prasowej spółki, w którym coraz istotniejszym źródłem przychodów stają się wpływy ze sprzedaży treści, zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Dlatego skoncentrowaliśmy naszą działalność na głównym tytule prasowym spółki – „Gazecie Wyborczej”, dokonując zmian w jej formule wydawniczej oraz sposobie pracy redakcji. Te zmiany w połączeniu z podwyżką ceny egzemplarzowej, innym sposobem druku dziennika oraz kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju tytułu mają na celu ustabilizowanie wyniku segmentu prasa na rentownym poziomie - zapowiada Bartosz Hojke, prezes Agory.

W segmencie prasowym spółka zanotowała w minionym kwartale 63,7 mln zł wpływów (10,3 proc. mniej niż rok wcześniej), 64,7 mln zł kosztów operacyjnych (o 1,5 proc. mniej niż przed rokiem) i 1,2 mln zł zysku EBITDA (wobec 7,7 mln zł w trzecim kwartale ub.r.).

Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 5 proc. do 24,8 mln zł, a z reklam w niej - o 25,1 proc. do 17,9 mln zł. Przypomnijmy, że w połowie października zmieniono dni ukazywania się niektórych dodatków „GW” i wprowadzono podwyżkę cen większości jej wydań. Jednocześnie zaczęły się zwolnienia grupowe w Agorze, które mają objąć do 135 pracowników, głównie z zespołu „GW”.

Przychody Agory ze sprzedaży biletów w kinach w trzecim kwartale br. wzrosły w skali roku aż o 49 proc. do 44,7 mln zł, ze sprzedaży barowej w kinach - o 49,2 proc. do 17,6 mln zł, a ze sprzedaży reklam kinowych - o 10,8 proc. do 7,2 proc.

W efekcie mimo spadku przychodów z działalności filmowej i wydawniczej oraz znaczącego wzrostu kosztów (o 20,2 proc. do 78,1 mln zł) segment osiągnął wzrost zysku EBITDA z 8,4 do 12,9 proc.

Grupa AMS zwiększyła wpływy o 7,3 proc. do 38,2 mln zł, a jej koszty operacyjne wzrosły o 1,2 proc. do 34,1 mln zł (najbardziej oprócz amortyzacji wzrosły koszty realizacji kampanii oraz wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników).

Zysk EBITDA wyniósł 8 mln zł, wobec 5,4 mln zł rok wcześniej.

W segmencie internetowym Agora zanotowała w zeszłym kwartale 38,6 mln zł wpływów, o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży reklam zwiększyły się zdecydowanie bardziej (o 13,2 proc. do 30,1 mln zł) niż z ogłoszeń (o 2,9 proc. do 3,6 mln zł). Jednocześnie mocno wzrosły wydatki na usługi obce (o 44,8 proc. do 15,2 mln zł) oraz reprezentację i reklamę (o 40,9 proc. do 3,1 mln zł).

EBITDA segmentu zwiększyła się minimalnie - o 1,6 proc. do 6,4 mln zł.

Wpływy segmentu radiowego zmalały w skali roku o 6,2 proc. do 21,2 mln zł, a koszty operacyjne zwiększyły się o 1,8 proc. do 23,2 mln zł. Wynik EBITDA to strata wynosząca 1,2 mln zł, wobec 0,5 mln zysku rok wcześniej.

EBITDA zmalała w skali roku z 4 mln zł do 1,9 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora z wyższymi wpływami i 13,8 mln zł straty. „Gazeta Wyborcza” 25 proc. mniej z reklam, mocno w górę kina Helios

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
I tyle
Gdyby chociaż raz nie sprawdziły się moje przewidywania, co będzie poniżej...
Rechot...
17 20
odpowiedź
User
Pan Adam
"Od stycznia do września br. strata netto firmy wyniosła 24,9 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie ub.r. było to 1,9 mln zł".

Łonczę się z Agorą w bulu.
54 22
odpowiedź
User
Propozycja
Czy trzeba przestać chodzić do kin Helios?
49 20
odpowiedź
User
\olgierd
Soros musi być dumny ze swojego okrętu flagowego w Polsce
56 17
odpowiedź
User
conf
@i tyle - jasnowidz jesteś ,czy co?;) skoro ich kina im tak świetnie działają, a gazeta zdycha, to mam dla agory genialny pomysł biznesowy:_ przed seansem i reklamami puszczać ludziom przez 15 min pierwsze strony wyborczej - czytać bedą ludziom stuhrowie, a objasniać michnik;) to na pewno pomoże kinom do dorównania gazecie wyborczej w równi pochyłej - naprawdę nie dziekujcie mi :)- cieszę się że mogę wam pomóc w spektakularnym banructwie;);)
36 19
odpowiedź