Zarząd Agory o sporze „Wyborczej” ze Stanowskim: Postrzega swoją działalność jako przewrót kopernikański

- Wiem, że pan Stanowski postrzega swoją działalność jako przewrót kopernikański w świecie globalnych mediów, ale wydaje mi się, że jakoś przetrwamy ten wstrząs - mówił członek zarządu Agory Wojciech Bartkowiak. Zarząd pytany był o reakcję Krzysztofa Stanowskiego na teksty „Gazety Wyborczej” na jego temat. Czy to gwóźdź do trumny tytułu? - Wyniki segmentów pokazują, że nie kładziemy się do trumny. Wręcz odwrotnie, raczej jesteśmy niebezpiecznym zombie, wstajemy i wychodzimy na światło dzienne - dodał Bartkowiak.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Zarząd Agory o sporze „Wyborczej” ze Stanowskim: Postrzega swoją działalność jako przewrót kopernikański

Niedawno „Gazeta Wyborcza” opublikowała artykuł Piotra Głuchowskiego i Iwony Görke na temat Kanału Zero i Krzysztofa Stanowskiego. Padły w nim oskarżenia o seksizm, epatowanie wulgaryzmami i bycie wspieranym przez PKO. Wcześniej o kanale pisała Maria Korcz na Wyborcza.biz. Stanowski w długim nagraniu opublikowanym we wtorek odniósł się do artykułów. Zarzucił autorom manipulacje w imię walki o budżety reklamowe.

W środę na zarzuty Stanowskiego w kolejnym tekście odpowiedział Głuchowski. Swoją odpowiedź w formie wideo opublikowała też Korcz.

Także w środę, na konferencji wynikowej Agory padło pytanie o Kanał Zero i całą sprawę. Czy Agora postrzega kanał jako swoją bezpośrednią konkurencję na rynku medialno-reklamowym i jak zarząd ocenia ostatnie artykuły na jego temat? Czy nie obawia się wręcz, że tego typu publikacje – z błędami i nieścisłościami - są gwoździem do trumny dla segmentu prasowego spółki?

Wojciech Bartkowiak, członek zarządów spółek Agora i Wyborcza, stwierdził, że Kanał Zero nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla nich. - Zarząd nie będzie oceniał artykułów, redakcja jest od zarządu niezależna. Nieścisłości i błędy – rozumiem, że mówimy o nich na podstawie stand-upu, który nagrał wczoraj pan Stanowski. To poetyka, jak rozumiem, w której można pobluzgać, a w następnej minucie mówić głosem apostoła bądź ironizować. Nie będę się do tego odnosił. Jeśli są błędy, nieścisłości, robi się to drogą formalną, jak w przypadku wszystkich artykułów, redakcja się do tego odniesie – zaznaczył.

- Wyniki segmentów pokazują, że nie kładziemy się do trumny. Wręcz odwrotnie, raczej jesteśmy niebezpiecznym zombie, wstajemy i wychodzimy na światło dzienne – mówił Bartkowiak. - Ten trend zamierzamy utrzymać. Czy te publikacje mogą nam zagrozić? Wiem, że pan Stanowski postrzega swoją działalność jako przewrót kopernikański w świecie globalnych mediów, ale wydaje mi się, że jakoś przetrwamy ten wstrząs – ironizował.

Hojka: Rozbawiło mnie to pytanie

Głos zabrał też prezes Agory Bartosz Hojka. - Mocno rozbawiło mnie to pytanie. „Gazeta Wyborcza” jest medium, które zajmuje się prawdziwym dziennikarstwem i od początku swojego istnienia rzetelnie patrzy na ręce najmożniejszym tego kraju i świata. Nie tylko przez ostatnich wiele lat krytycznie patrzyła na ręce władzy ustawodawczej i wykonawczej w szczególności – mówił.

- Publikuje również krytyczne teksty dotyczące najważniejszych i największych przywódców politycznych i duchowych świata. W związku z tym nie sądzę, aby akurat krytyczny tekst wobec Krzysztofa Stanowskiego miał być gwoździem do trumny „Gazety Wyborczej”. Myślę, że jest to co najwyżej pytanie w stylu pana Krzysztofa Stanowskiego – dodał Hojka.

Kanał Zero doczekał się już ponad 982 tys. subskrypcji. Pod tym względem zbliża się do Kanału Sportowego (992 tys.). Projekt Krzysztofa Stanowskiego ruszył oficjalnie 1 lutego br., a jego filmy zgromadziły prawie 80 mln wyświetleń. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"