Allegro atakowane i niedostępne przez trzy dni

We wtorek, środę i czwartek Allegro.pl przez kilka godzin było niedostępne z powodu ataków hakerskich typu DDoS. Aukcje trwające w czasie kłopotów technicznych zostały przedłużone o dobę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Allegro atakowane i niedostępne przez trzy dni

Pierwszy raz Allegro miało duże problemy techniczne we wtorek, przez 40 minut między godz. 6 a7 oraz od godz. 10 do 16. „Były one związane były z atakiem typu DDoS, który został skutecznie odparty.Obecnie zmagamy się z kolejną falą tego ataku polegającego na próbie zablokowania dostępu do serwisu. To właśnie stąd problemy, których niektórzy z Was (około 20 proc. użytkowników) doświadczają” - informował serwis na Facebooku.

Kłopoty powtórzyły się w środę - od godz. 16 do 18 - oraz czwartek od godz. 16:30 do 18:30. „Ataki na nasz serwis już się zakończyły, ale cały czas ze względów bezpieczeństwa pozostajemy w ‘trybie obronnym’” - informowali przedstawiciele portalu w czwartek. „Nasze IT robi wszystko - np. kontaktuje się z poszczególnymi dostawcami usług internetowych w Polsce - aby w tym „trybie obronnym” jak najwięcej z Was mogło kupować i sprzedawać na Allegro” - podkreślali.

Niektórzy użytkownicy narzekali, że cały czas nie mogą połączyć się z serwisem. Innym wyświetlał się on w starej wersji, zastąpionej w połowie lutego przez nową odsłonę (więcej na ten temat).

Allegro poinformowało, że wszystkie aukcje trwające w czasie tych problemów technicznych zostaną przedłużone o dobę. „W pierwszej kolejności przedłużymy oferty kończące się w trakcie awarii. Następnie te, które miały zakończyć się później. Cały proces potrwa około 2-3 dni” - zaznaczył portal w środę.

W styczniu br. Allegro.pl odwiedziło 10,29 mln użytkowników, którzy wykonali 4,72 mld odsłon, a każdy spędził w serwisie średnio 5 godzin i 25 minut (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu