Allegro podsumowuje Black Week: sprzedawcy udzielający rabatów zwiększyli sprzedaż o 70 proc.

W trakcie tegorocznej akcji "Allegro Black Week" (25 listopada - 2 grudnia) klienci kupowali średnio 2,2 miliona przedmiotów dziennie. To o 1/3 więcej niż średnia w dniach poza promocjami - podał serwis.

km
km
Udostępnij artykuł:
Allegro podsumowuje Black Week: sprzedawcy udzielający rabatów zwiększyli sprzedaż o 70 proc.

W ramach festiwalu zakupów "Allegro Black Week" serwis wraz ze sprzedawcami przygotował 300 tys. ofert promocyjnych, obejmujących 25 mln tańszych produktów do wyboru - trzy razy więcej niż w ubiegłym roku.

Na stronę główną "Allegro Black Week" wchodziło średnio 5 klientów na sekundę. Średnio przesyłki z zakupami zostały dostarczone w ciągu 1,2 dnia roboczego, a najszybsza dostawa zajęła 5 godz.

Sprzedawcy, którzy wystawili oferty z rabatami, uzyskali sprzedaż wyższą o 70% niż poza promocjami. Ci, których oferty były objęte pakietem Allegro Smart!, mieli o 58% wyższą dynamikę sprzedaży, niż inni z ofertami bez tej opcji.

Jak podaje Allegro, dzięki "Allegro Black Week" klienci oszczędzili średnio 20% w porównaniu do zakupów poza promocjami - dane były weryfikowane dzięki monitoringowi średnich cen w ofertach przez 30 dni przed promocją. Do tego dzięki darmowym dostawom z Allegro Smart! kupujący oszczędzili 19,3 mln zł.

Hitem tegorocznego "Allegro Black Week" były smartfony, które w trakcie promocji sprzedawały się przeciętnie co sekundę. Popularne były również smartwatche: w ciągu 8 dni festiwalu sprzedało się ich 35 tys. Klienci szukali również drobnego sprzętu AGD, w tym depilatorów i golarek. Przeciętnie jedna golarka sprzedawała się co trzy sekundy.

Ponadto sprzedano prawie 100 tys. gier wideo, 43,5 tys. konsol do gier, 14,5 tys. telewizorów oraz 13 tys. laptopów.

W czasie trwania "Allegro Black Week" w kategorii moda w każdej sekundzie sprzedawały się przeciętnie 2 przedmioty. Klienci kupili 338 tys. sztuk odzieży i bielizny damskiej, 242 tys. sztuk odzieży i bielizny męskiej, 406 tys. akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 80 tys. sztuk biżuterii damskiej, 46 tys. zegarków, 177 tys. przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej oraz ponad 151 tys. par butów.

grafika

Klienci kupowali w promocji 35 oczyszczaczy powietrza na minutę. Kupili także m.in. 95,3 tys. artykułów do higieny jamy ustnej i 95,3 tys. suplementów diety. Oprócz tego na topie były szczoteczki soniczne i elektryczne oraz dermokosmetyki.

W kategorii sport na czoło w tym sezonie wysunęły się hulajnogi wyczynowe i elektryczne. Na drugim miejscu była odzież (szczególnie kurtki narciarskie), a następnie elektronika sportowa (smartbandy i zegarki sportowe). Nadal hitem pozostają też rowerki dziecięce, łyżworolki, latarki i kubki termiczne.

Podczas "Allegro Black Week" klienci kupili 1,36 mln zabawek. Najpopularniejsze były znane marki, takie jak Lego, Barbie, LOL i Hot Wheels. Zestaw Barbie Opiekunka z wanną w obniżonej cenie sprzedawał się w tempie 1 sztuki na minutę.

Klienci Allegro skorzystali z akcji nie tylko po to, by znaleźć prezenty świąteczne, ale także wyposażyć swoje mieszkania. Przykładowo w kategorii meble, w której sprzedano 169 tys. sztuk produktów, popularne były sypialnie. Sprzedano też ponad 2,3 mln artykułów dekoracyjnych, w tym ozdoby choinkowe i okolicznościowe, rolety, zasłony, zastawy stołowe i akcesoria kuchenne, pościel i koce.

W kategorii supermarket zakupiono prawie 600 tys. artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy. Klienci kupili także ponad 359 tys. akcesoriów dla zwierząt domowych i 244 tys. artykułów do sprzątania domu.

W kategorii uroda klienci kupili 350,8 tys. produktów do pielęgnacji urody, 230,4 tys. akcesoriów do manicure i pedicure, 154,6 tys. produktów do makijażu oraz 127,9 tys. sztuk perfum i wód toaletowych.

Z kolei w kategorii motoryzacja na szczycie listy zakupów klientów były żarówki samochodowe, ładowarki do akumulatorów samochodowych i oleje silnikowe. 2 żarówki samochodowe sprzedawane były co minutę. Klienci często kupowali także wideorejestratory i alkomaty. Sprzedano również 195 tys. narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia warsztatów.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat