SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro podsumowuje Black Week: sprzedawcy udzielający rabatów zwiększyli sprzedaż o 70 proc.

W trakcie tegorocznej akcji "Allegro Black Week" (25 listopada - 2 grudnia) klienci kupowali średnio 2,2 miliona przedmiotów dziennie. To o 1/3 więcej niż średnia w dniach poza promocjami - podał serwis.

W ramach festiwalu zakupów "Allegro Black Week" serwis wraz ze sprzedawcami przygotował 300 tys. ofert promocyjnych, obejmujących 25 mln tańszych produktów do wyboru - trzy razy więcej niż w ubiegłym roku.

Na stronę główną "Allegro Black Week" wchodziło średnio 5 klientów na sekundę. Średnio przesyłki z zakupami zostały dostarczone w ciągu 1,2 dnia roboczego, a najszybsza dostawa zajęła 5 godz.

Sprzedawcy, którzy wystawili oferty z rabatami, uzyskali sprzedaż wyższą o 70% niż poza promocjami. Ci, których oferty były objęte pakietem Allegro Smart!, mieli o 58% wyższą dynamikę sprzedaży, niż inni z ofertami bez tej opcji.

Jak podaje Allegro, dzięki "Allegro Black Week" klienci oszczędzili średnio 20% w porównaniu do zakupów poza promocjami - dane były weryfikowane dzięki monitoringowi średnich cen w ofertach przez 30 dni przed promocją. Do tego dzięki darmowym dostawom z Allegro Smart! kupujący oszczędzili 19,3 mln zł.

Hitem tegorocznego "Allegro Black Week" były smartfony, które w trakcie promocji sprzedawały się przeciętnie co sekundę. Popularne były również smartwatche: w ciągu 8 dni festiwalu sprzedało się ich 35 tys. Klienci szukali również drobnego sprzętu AGD, w tym depilatorów i golarek. Przeciętnie jedna golarka sprzedawała się co trzy sekundy.

Ponadto sprzedano prawie 100 tys. gier wideo, 43,5 tys. konsol do gier, 14,5 tys. telewizorów oraz 13 tys. laptopów.

W czasie trwania "Allegro Black Week" w kategorii moda w każdej sekundzie sprzedawały się przeciętnie 2 przedmioty. Klienci kupili 338 tys. sztuk odzieży i bielizny damskiej, 242 tys. sztuk odzieży i bielizny męskiej, 406 tys. akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 80 tys. sztuk biżuterii damskiej, 46 tys. zegarków, 177 tys. przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej oraz ponad 151 tys. par butów.

Klienci kupowali w promocji 35 oczyszczaczy powietrza na minutę. Kupili także m.in. 95,3 tys. artykułów do higieny jamy ustnej i 95,3 tys. suplementów diety. Oprócz tego na topie były szczoteczki soniczne i elektryczne oraz dermokosmetyki.

W kategorii sport na czoło w tym sezonie wysunęły się hulajnogi wyczynowe i elektryczne. Na drugim miejscu była odzież (szczególnie kurtki narciarskie), a następnie elektronika sportowa (smartbandy i zegarki sportowe). Nadal hitem pozostają też rowerki dziecięce, łyżworolki, latarki i kubki termiczne.

Podczas "Allegro Black Week" klienci kupili 1,36 mln zabawek. Najpopularniejsze były znane marki, takie jak Lego, Barbie, LOL i Hot Wheels. Zestaw Barbie Opiekunka z wanną w obniżonej cenie sprzedawał się w tempie 1 sztuki na minutę.

Klienci Allegro skorzystali z akcji nie tylko po to, by znaleźć prezenty świąteczne, ale także wyposażyć swoje mieszkania. Przykładowo w kategorii meble, w której sprzedano 169 tys. sztuk produktów, popularne były sypialnie. Sprzedano też ponad 2,3 mln artykułów dekoracyjnych, w tym ozdoby choinkowe i okolicznościowe, rolety, zasłony, zastawy stołowe i akcesoria kuchenne, pościel i koce.

W kategorii supermarket zakupiono prawie 600 tys. artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy. Klienci kupili także ponad 359 tys. akcesoriów dla zwierząt domowych i 244 tys. artykułów do sprzątania domu.

W kategorii uroda klienci kupili 350,8 tys. produktów do pielęgnacji urody, 230,4 tys. akcesoriów do manicure i pedicure, 154,6 tys. produktów do makijażu oraz 127,9 tys. sztuk perfum i wód toaletowych.

Z kolei w kategorii motoryzacja na szczycie listy zakupów klientów były żarówki samochodowe, ładowarki do akumulatorów samochodowych i oleje silnikowe. 2 żarówki samochodowe sprzedawane były co minutę. Klienci często kupowali także wideorejestratory i alkomaty. Sprzedano również 195 tys. narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia warsztatów.

Dołącz do dyskusji: Allegro podsumowuje Black Week: sprzedawcy udzielający rabatów zwiększyli sprzedaż o 70 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl