SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro uruchamia wsparcie użytkowników przez komunikator WhatsApp

Allegro udostępniło w aplikacji WhatsApp kanał służący do obsługi i wsparcia użytkowników kupujących i sprzedających w serwisie. Za pomocą komunikatora internauci mogą szybko skontaktować się z administratorami platformy, a także uzyskać odpowiedzi na najczęstsze i najważniejsze pytania.

Article

Jak informuje Allegro kanał o nazwie WhatsApp Business jest zarejestrowany pod numerem 573 449 254. Według serwisu wystarczy wyszukać go w aplikacji WhatsApp i można nawiązać konwersację.

Dzięki temu rozwiązaniu klienci i sprzedawcy będą mogli komunikować się z obsługą serwisu, ale także mieć szybki dostęp do najczęściej pojawiających się pytań czy do podstawowych danych o firmie i innych opcji w przyszłości. Na kanale będzie można na bieżąco poprosić o wsparcie w zakupach i sprzedaży, zapytać o aktualne akcje promocyjne czy też o zasady działania Allegro.

- Otwieramy nowy kanał komunikacji z klientami i sprzedawcami przy pomocy wiadomości tekstowych bo widzimy, że są oni coraz aktywniejsi w zyskującej popularność aplikacji - mówi Jakub Kłoczewiak, customer experience director w Allegro - To kontynuacja zmian, jakie od wielu miesięcy przeprowadzamy w obsłudze klientów. Robimy to dla wygody wszystkich, którzy na Allegro sprzedają lub kupują. Chcemy być obecni nie tylko w z góry określonych przez nas kanałach, ale wchodzić w inne, naturalne dla naszych klientów i sprzedawców kanały komunikacji. W ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba zgłoszeń obsłużonych przez Facebooka i inne miejsca w Internecie podwoiła się. Dziś otwieramy kanał tekstowy w WhatsApp, ale w przyszłości możliwe jest, że uruchomimy w tej aplikacji także kanał głosowy.

WhatsApp to należąca do Facebooka aplikacja mobilna.  Pozwala m.in. na wymianę wiadomości tekstowych bez konieczności płacenia za SMS-y. Obecnie według szacunków PBI/Gemius z WhatsApp korzysta średnio 4,5 mln Polaków miesięcznie.

Allegro, z którego wg badania Gemius/PBI korzysta codziennie ok. 4 mln realnych użytkowników od pewnego czasu zmienia sposób i zasady korzystania z serwisu. W marcu br. na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Z kolei na początku lipca Allegro podniosło stawkę dla sklepów z 9,90 do 39 zł i wprowadziło opłaty za utrzymanie oferty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro uruchamia wsparcie użytkowników przez komunikator WhatsApp

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
Allegro to niech mi na pędzel skoczy za wykasowanie wszystkich moich komentarzy i podwyżki. Wejdzie do PL Amazon wreszcie to was zmiecie jak tornado
8 8
odpowiedź
User
nie dobre allegro
Właśnie bardzo nie ładnie że usunięto komentarze - pokrzywdzeni zostali ci którzy byli w porządku, wygrali oszuści których wielu można spotkać lub było można (...) sam kilka razy zostałem oszukany przez takich sprzedawców, którzy mieli potem negatywne oceny - wtedy jeden drugiemu mógł też powiedzieć o takim oszuście, a tak usunięto komentarze i oszuści wygrali... Jeszcze te podwyżki od dawna do teraz - nic dobrego za bardzo... Tak więc wielu opuszcza i opuściło Allegro - i nie interesują nikogo jakiekolwiek inne informacje na temat Allegro... Bardziej kiedy zmienią się ku dobremu - tak jak było kiedyś, wcześniej już dawno temu...
8 8
odpowiedź
User
kary_staś
No super! Szkoda, że Allegro stawia na takie komunikatory. Wiele się mówiło ostanio o sprzedaży danych i dziurach w bezpieczeństwie Whatsappa. Warto to wziąć pod uwagę...
8 8
odpowiedź
User
Andrzej
Komunikacja z klientem jest bardzo ważna i cieszy mnie że łatwiej będzie można się skonsultować z allegro, postarać o zwrot czy dojść swoich praw tym bardziej że ostatnio zdażyło mi się naciąć na nieuczciwego sprzedawce ale czemu wybrali whatsappa to nie wiem, wydawało mi się że zależy im na jakości i bezpieczeństwie a tego drugiego whatsapp (a dokładniej FB) nie gwarantuje. Liczne publikacje prasowe w których głownym bohaterem jest ten komunikator i efekty w postaci wycieku gigabajtów danych nie zachęcają mnie do rozmowy o transakcjach które robie na allegro.
11 8
odpowiedź
User
Bernard
Super, chociaż lepiej byłoby użyć czegoś bezpieczniejszego. WhatsApp to Facebook, a Facebook to kłopoty. Może UseCryptMessenger na przykład?
8 9
odpowiedź