SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro wyprzedziło Naszą-klasę i Wirtualną Polskę

W grudniu 2009 roku więcej internautów odwiedziło witryny Grupy Allegro.pl niż Nasza-klasa.pl czy Wirtualną Polskę – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Najwięcej czasu spędziliśmy w Google.pl, a najwięcej odsłon wykonaliśmy na Naszej-klasie.

Serwisy Grupy Google odwiedziło w grudniu 2009 roku prawie 15,8 mln polskich internautów, czyli o ok. 400 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, przez co straciły one 2, 76 proc. swojego zasięgu, pozostając mimo to zdecydowanym liderem. Wyraźne spadki zanotowały zresztą wszystkie witryny z czołowej siódemki zestawienia. Najmniej internautów – niespełna 200 tys. – straciły witryny Grupy Allegro.pl, dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, wyprzedzając Naszą-klasę i witryny Wirtualnej Polski.

W drugiej części zestawienia strony GG Network zyskały prawie 800 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły witryny Microsoftu. Podobny wzrost popularności zanotowały serwisy Mozilli, ale nie przesunęły się w górę rankingu. Natomiast witryny Grupy Money.pl straciły prawie 600 tys. użytkowników, przez co spadły z 15. na 19. miejsce. Do zestawienia wróciły serwisy Grup Axel Springer i Pino.pl, natomiast wypadły z niego witryny Grupy Infor.


Wśród witryn objętych audytem site-centric sześć czołowych grup serwisów zanotowało spadki popularności
. Natomiast strony Grupy Infor zyskały w porównaniu z listopadem prawie 500 tys. użytkowników, dzięki czemu awansowały z 12. na 7. miejsce. Z pierwszej dziesiątki wypadły za to serwisy Grupy Money.pl.

 

Zasięg google.pl zmniejszył się w porównaniu z listopadem o 1,46 proc., a zasięg google.com – 1,47 proc. Ogółem w czołowej dziesiątce tylko youtube.com nie zanotował spadku zasięgu. Natomiast w drugiej części zestawienia jedynie mozilla.com i ceneo.pl zwiększyły swój zasięg, dzięki czemu awansowały – odpowiednio o jedno i dwa miejsca. zumi.pl straciło ok. 675 tys. użytkowników, przez co przesunęło się w dół o cztery pozycje.


Nasza-klasa.pl mimo spadku liczby użytkowników o ponad 350 tys. zanotowała 800 mln odsłon więcej niż w listopadzie
. Wśród pozostałych witryn nieznacznie zwiększyły liczbę odsłon serwisy Wirtualnej Polski, Interii, O2 i Fotki, natomiast wyraźny wzrost – o 80 mln – nastąpił w przypadku youtube.com.


Internauci korzystali z serwisów Grupy Google średnio prawie pół godziny krócej niż w listopadzie, za to z Naszej-Klasy – prawie 50 minut dłużej
. Podobny wzrost zanotował youtube.com, dzięki czemu wyprzedził witryny Allegro.pl. Natomiast przeciętny polski użytkownik Facebooka spędzał w nim w grudniu prawie dwie godziny więcej niż w listopadzie, dzięki czemu portal przeskoczył w zestawieniu witryny Gazeta.pl.


Najpopularniejsze komunikatory zanotowały w grudniu nieznaczne spadki zasięgów: Gadu-Gadu straciło ok. 85 tys. użytkowników, Skype – 120 tys., Windows Live Messenger – 135 tys., a Tlen.pl – 35 tys.



 



Liczebność próby: N= 17 949. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Onet.pl, Grupa Polskapresse, Grupa Allegro.pl, Grupa Infor i Grupa Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
Grupa Onet.pl jest objęta audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Aukcje", który odwiedza 7,51 proc. użytkowników grupy. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie Aukcje stanowi 4,19 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na serwisach Grupy Onet.pl. Zasięg serwisu "Aukcje" wynosi 5,37 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Informujemy, że liczba odsłon na węzłach serwisów pocztowych portali Onet.pl i o2.pl jest w wynikach badania za grudzień 2009 oszacowaniem dokonanym przez firmę badawczą, zastosowanym ze względu na niezgodność sposobu umieszczenia skryptów zliczających na tych serwisach z niektórymi regułami poprawności oskryptowania.

Dołącz do dyskusji: Allegro wyprzedziło Naszą-klasę i Wirtualną Polskę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
allegro do bani
ale idiotyczne statystyki i manipula.
przeciez wiadomo, że w grudniu wszystcy robia zakupy na allegro. zróbcie badania w styczniu he he he
odpowiedź
User
tyczyński
tylko Interia.pl ;)
odpowiedź
User
mopo
Grupa Allegro została poszerzona o Ceneo, które dotąd było raportowanie oddzielnie w Megapanelu. Co więcej, grupa Allegro w listopadzie miała ponad 11 milionów RU, czyli więcej RU niż Grupa Allegro poszerzona o Ceneo w grudniu.
odpowiedź