Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia

Amazon zawarł umowę w sprawie nabycia do 15 procent akcji Just Eat Takeaway.com, właściciela aplikacji Grubhub. Amerykańscy klienci platformy Prime z darmowymi dostawami jedzenia przy zakupach powyżej 12 dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Amazon od pewnego  już czasu stara się poszerzyć swoją działalność poza typowy rynek e-commerce, z którym jest głównie kojarzony jako firma. Koncern coraz częściej spogląda na segment dostarczania jedzenia zamawianego online. Przykładem może być fakt, że w 2020 r. Amazon zainwestował poważne kwoty w startup Deliveroo zajmujący się dostawami zamówień.

Grubhub na celowniku Amazona

Teraz okazuje się, że Amazon idzie za ciosem w segmencie food delivery. Koncern dzięki nowej umowie ma możliwość przejęcia 2 proc. udziałów w holenderskiej firmie Just Eat Takeaway.com, która prowadzi aplikację Grubhub i inne usługi dostarczania jedzenia w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Europie i innych krajach.

Zgodnie z umową, udział ten może wzrosnąć do 15 proc., pod warunkiem spełnienia określonych warunków, głównie liczby nowych konsumentów pozyskanych przez Amazona.

W ramach nowo zawartego partnerstwa, Amazon oferuje amerykańskim członkom programu Prime bezpłatne roczne członkostwo w Grubhub+, bez opłat za dostawę przy zamówieniach powyżej 12 dol.

Grubhub zmaga się z kłopotami na ostrym konkurencyjnym rynku dostaw żywności, a Just Eat Takeaway był chętny do sprzedaży aplikacji, zaledwie dwa lata po jej nabyciu. Po ogłoszeniu swojego nowego partnerstwa z Amazonem, firma powtórzyła, że nadal aktywnie bada częściową lub pełną sprzedaż Grubhuba.

W pierwszym kwartale br. wzrost zamówień Just Eat Takeaway w Ameryce Północnej spadł o 5 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, do 89,6 mln zamówień.

Ale obecna umowa daje istniejącym i potencjalnym członkom Prime w USA nowe możliwości tuż przed wydarzeniem sprzedażowym Prime Day w połowie lata. Członkowie Prime w ponad czterech tys. miast w USA mogą korzystać z członkostwa w Grubhub, co daje dodatkowe rynkowe perspektywy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa