SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon stosuje monopol w Wielkiej Brytanii? Regulator to sprawdzi

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zapowiedział dochodzenie, którego przedmiotem będzie polityka Amazona. Śledztwo ma ustalić, czy amerykański gigant e-commerce nie wykorzystuje swojej dominującej pozycji na rynku w traktowaniu zewnętrznych firm, co w konsekwencji może prowadzić do strat dla klientów.

Fot. Amazon/Materiały prasoweArticle

Jak informuje Sky News, Amazon jest badany przez brytyjski urząd antymonopolowy w związku z obawami, że niektóre z praktyk koncernu w Wielkiej Brytanii mogą być antykonkurencyjne i skutkować gorszą ofertą dla kupujących.

Monopolistyczna polityka Amazona?

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) przyjrzy się, czy Amazon zakłóca konkurencję, dając nieuczciwą przewagę własnej działalności detalicznej lub sprzedawcom korzystającym z jego usług, w porównaniu z innymi sprzedawcami zewnętrznymi na lokalnym rynku.

W ramach dochodzenia regulator sprawdzi, w jaki sposób gigant technologiczny wykorzystuje dane sprzedawców zewnętrznych i jak decyduje o kryteriach sprzedaży pod marką Prime.

CMA zbada również, w jaki sposób Big Tech wykorzystuje preferowany wybór w „Buy Box”, który jest wyświetlany w widocznym miejscu na stronach produktów Amazona i zapewnia klientom opcje „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka” od konkretnego sprzedawcy za pomocą jednego kliknięcia.

Czytaj także: Pokaz dronów z okazji polskiego debiutu Amazon Prime Day

- Miliony ludzi w całej Wielkiej Brytanii polegają na usługach Amazon w zakresie szybkiej dostawy wszelkiego rodzaju produktów po kliknięciu przycisku – zaznaczyła w komunikacie Sarah Cardell, główny radca prawny w CMA. - Jest to ważny obszar, więc słuszne jest, abyśmy dokładnie zbadali, czy Amazon wykorzystuje dane stron trzecich, aby dać nieuczciwy impuls swojej własnej działalności detalicznej i czy faworyzuje sprzedawców, którzy korzystają z usług logistycznych i dostawczych koncernu - oba te czynniki mogą osłabić konkurencję.

CMA podkreśla, że każda utrata konkurencji jest stratą dla konsumentów i może prowadzić do tego, że będą oni płacić więcej za produkty, będą mieli oferowane przedmioty niższej jakości lub mniejszy wybór.

Urząd zapewnił, że w ramach postępowania będzie współpracować m.in. z Komisją Europejską, która przyglądała się podobnym obawom w UE dotyczącym polityki Amazona.

Czytaj także: Amazon: w Polsce dopiero się rozkręcamy

Dołącz do dyskusji: Amazon stosuje monopol w Wielkiej Brytanii? Regulator to sprawdzi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znawca
Kiedy UOKiK i Allegro?
odpowiedź