Gigantyczna kara dla Amazona za naruszenie RODO

Luksemburski regulator nałożył na firmę Amazon karę finansową w wysokości aż 746 mln euro za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych.

km
km
Udostępnij artykuł:
Gigantyczna kara dla Amazona za naruszenie RODO
Siedziba Amazona w Seattle, fot. Shutterstock.com

Fakt nałożenia kary ujawnił sam Amazon, w dokumentach przekazanych amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) po publikacji wyników finansowych za ostatni kwartał.

Jak się okazuje, Luksemburska Narodowa Komisja Ochrony Danych swoją decyzję podjęła 16 lipca br. Regulator oskarża Amazona o przetwarzanie danych osobowych z naruszeniem przepisów RODO, które obowiązują w UE od maja 2018 r. Zgodnie z nimi, za takie postępowanie firma może zostać ukarana grzywną w wysokości do 4 proc. globalnego, rocznego przychodu.

746 mln euro to najwyższa jak dotąd kara za naruszenie RODO w UE. Do tej pory najsurowiej ukarane zostało Google, na które CNIL, francuski urząd ochrony danych osobowych, nałożył karę w wysokości 50 mln euro.

Amazon zdecydowanie odrzuca oskarżenia luksemburskiego organu, twierdząc, że nie mają one żadnego uzasadnienia. Internetowy gigant zamierza odwoływać się od decyzji regulatora.

"Nie doszło do żadnego naruszenia danych i żadne dane klientów nie zostały ujawnione żadnej osobie trzeciej." - czytamy w oświadczeniu Amazona. Firma podkreśla też, że nawet przyjmując interpretację regulatora, proponowana wysokość kary jest "całkowicie nieproporcjonalna".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii