Amazon rezygnuje z usług wysyłkowych. Nie będzie konkurować z UPS i FedEx

Amazon Inc. od czerwca wstrzymuje działającą w Stanach Zjednoczonych usługę wysyłki (Amazon Shipping), bo potrzebuje dostawców, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem zamówień klientów własnej platformy.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
Amazon rezygnuje z usług wysyłkowych. Nie będzie konkurować z UPS i FedEx
Siedziba Amazona w Seattle, fot. Shutterstock.com

Usługa Amazon Shipping jest dostępna w kilku miastach Stanów Zjednoczonych i obsługuje paczki nie związane z amerykańską platformą handlową.

- Regularnie przyglądamy się różnym działom Amazon, aby upewnić się, że możemy jak najlepiej służyć naszym klientom - powiedział agencji Reuters rzecznik Amazona, potwierdzając, że usługa zostanie od czerwca wstrzymana.

Firma zmaga się z gwałtownym wzrostem popytu w Stanach Zjednoczonych, gdzie większość mieszkańców robi zakupy przez internet, aby nie wychodzić z domu i powstrzymać w ten sposób rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa.

W czasie kryzysu okazało się, że Amazon nie jest w stanie dostarczyć przesyłek w ciągu jednego-dwóch dni, jak zapewniał wcześniej.

- Zawieszenie Amazon Shipping pozwoli firmie skoncentrować się na podstawowej działalności dostawczej - powiedział Trevor Outman, założyciel firmy doradczej Shipware.

Amazon szuka ponad 100 tys. pracowników

Pod koniec marca Amazon zapowiedział, że w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, we Francji i Włoszech dostawy niektórych zakupów dokonywanych na platformie ulegną znacznym opóźnieniom. Firma wyjaśniła, że opóźnienia są związane z lawinowo rosnącą liczbą zamówień w serwisie będących konsekwencją rozszerzającej się pandemii koronawirusa.

Koncern zapowiedział, że opóźnienia w dostawach będą dotyczyły produktów, które nie są towarami pierwszej potrzeby, na liście są m.in. wyroby elektroniczne, zabawki czy urządzenia gospodarstwa domowego. Priorytet będą miały natomiast produkty z segmentu żywności, higieny oraz chemii gospodarczej.

Amazon informuje, że w wybranych kategoriach towarów opóźnienia sięgną końca kwietnia 2020 r., w komunikacie wymieniono datę 21 kwietnia. Długie oczekiwanie na dostawy obejmie nie tylko zwykłych użytkowników platformy, ale także tych korzystających z płatnego systemu Amazon Prime, którzy do tej pory byli traktowani lepiej w zakresie terminów dostarczania zakupów.

Rosnąca fala zakupów online związana z pandemią koronawirusa sprawia, że system logistyczny Amazona przestaje być wydolny. Dlatego niedawno koncern ogłosił że poszukuje w sumie ponad 100 tys. nowych pracowników potrzebnych w dostawach produktów do odbiorców, a także w sortowniach i centrach logistycznych Amazona.

W całym 2019 r. Amazon zanotował wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W ciągu roku koncern wypracował zysk operacyjny w wysokości 14,5 mld dol. (12,4 mld rok wcześniej), zaś zysk netto osiągnął poziom 11,6 mld dol. w porównaniu z 10,1 mld z 2018 r.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych