Amazon zwiększył wydatki na treści do 19 mld dolarów w 2023 roku

Podczas gdy inne firmy medialne ograniczają wydatki na treści, Amazon w 2023 r. wydał na produkcję seriali, filmów i muzyki o ponad 2 miliardy dolarów więcej niż rok wcześniej.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Amazon zwiększył wydatki na treści do 19 mld dolarów w 2023 roku

Całkowite wydatki Amazona na wideo i muzykę w zeszłym roku wyniosły 18,9 mld dolarów, co stanowi wzrost o 14 proc. z 16,6 mld dolarów w 2022 roku. Kwota ta obejmuje koszty licencji i produkcji związane z treściami oferowanymi w ramach członkostwa Amazon Prime oraz koszty związane z subskrypcjami cyfrowymi, oraz sprzedawanymi lub licencjonowanymi treściami. Co ciekawe, zwiększone wydatki Amazona na treści miały miejsce nawet w obliczu przedłużających się strajków WGA i SAG-AFTRA w Hollywood w zeszłym roku, które na siedem miesięcy wstrzymały produkcję w Hollywood.

Amazon jest obecnie większym nabywcą treści niż Netflix, który w roku 2023 wydał „tylko” 12,6 mld dolarów (spadek z wcześniej przewidywanych 17 mld dolarów, głównie z powodu strajków), a na rok 2024 planuje wydatki rzędu 17 mld dolarów.

Dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, wyraził przekonanie firmy, że Prime Video jest na dobrej drodze, aby stać się dużym – i dochodowym – biznesem samym w sobie.

Plany ekspansji  

„Mamy coraz większe przekonanie, że Prime Video może samo w sobie być dużym i dochodowym biznesem, dlatego będziemy nadal inwestować w atrakcyjne, ekskluzywne treści dla członków Prime, takie jak »Thursday Night Football«, »Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy«, »Reacher«, »Pan i Pani Smith«, »Cytadela« i nie tylko” – powiedział Jassy.

Jassy dodał, że wraz z wprowadzeniem domyślnych reklam w Prime Video, które wystartowały 29 stycznia, „będziemy mogli z czasem znacząco inwestować w treści”. W tym tygodniu Amazon zaczął wyświetlać reklamy w treściach Prime Video na głównych rynkach, chyba że użytkownicy zdecydują się na dodatkową opłatę (2,99 USD miesięcznie w USA), aby korzystać z usługi bez reklam. Niektórzy analitycy prognozują, że reklamy Prime Video wygenerują w 2024 roku ponad 3 mld dolarów dodatkowych przychodów.

Czwarty kwartał 2023  
Amazon przekroczył oczekiwania Wall Street na czwarty kwartał 2023 r., odnotowując przychody z reklam w tym okresie na poziomie 14,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 27 proc.

W zeszłym miesiącu Amazon zwolnił setki pracowników w Amazon MGM Studios, Prime Video, Twitch i Audible. Nastąpiło to po tym, jak od końca 2022 r. gigant technologiczny zwolnił ponad 27 000 pracowników.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu