SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej

Największe biura podróży i sieci restauracji w Polsce zdecydowanie zwiększyły w 2010 roku wydatki na reklamy telewizyjne. Natomiast Totalizator Sportowy przeznaczył na to połowę mniej niż rok wcześniej.

Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej

McDonald’s Polska w ub.r. cennikowo wydał na reklamy telewizyjne 12 proc. więcej niż w 2009 roku, a Amrest (kontrolujący w Polsce sieci Pizza Hut, KFC, Burger King, Starbucks i Freshpoint) – 38 proc. więcej. Swoje telewizyjne budżety reklamowe zdecydowanie zwiększyły również największe biura podróży. Alfa Star przeznaczył na promocję w telewizji 51 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast TUI Poland i Rainbow Tours w 2009 roku nie znalazły się w czołówce reklamodawców telewizyjnych ze swojego sektora, a w 2010 roku zajęły w zestawieniu, odpowiednio, trzecie i piąte miejsce.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Podróże i turystyka, hotele i restauracje”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

McDonald's Polska

62 964 095 zł

56 019 942 zł

 

Amrest

57 272 248 zł

41 624 966 zł

 

TUI Poland

9 359 883 zł

 -

 

Alfa Star Biuro Podróży

8 317 924 zł

5 512 584 zł

 

Rainbow Tours

6 003 730 zł

 -

 


Z kolei Mattel Poland – największy reklamodawca telewizyjny wśród producentów zabawek – w 2010 roku wydał na promocję w telewizji prawie tyle samo, co rok wcześniej. Za to Hasbro Poland i Lego Polska zwiększyły swoje budżety w tym zakresie o 46 proc. Natomiast zakwalifikowany również do kategorii „Czas wolny” Totalizator Sportowy przeznaczył na reklamy telewizyjne 49 proc. mniej niż w 2009 roku.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Czas wolny”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Mattel Poland

54 163 677 zł

54 347 242 zł

 

Hasbro Poland

38 421 088 zł

26 359 160 zł

 

Totalizator Sportowy

33 734 116 zł

65 906 115 zł

 

Lego Polska

29 812 907 zł

20 464 892 zł

 

TM Toys

20 745 798 zł

 -

 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl