SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem

“Angora” i “Wprost” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem czytelnictwa wśród tygodników jest bez zmian “Tele Tydzień”, zaś wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

“Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl., w II półroczu br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,71 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,59 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,45 proc. respondentów (spadek o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,58 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,89 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,84 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,21 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,84 proc. czytelników, mniej o 0,01 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 6,36 proc. do 6,63 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,15 proc. do 6,39 proc.

Wirtualnemedia.pllipiec-grudzień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,71%34,30%
Życie na Gorąco18,45%19,02%
Chwila dla Ciebie14,58%14,89%
Angora11,84%11,63%
Newsweek8,84%8,85%
Auto Świat6,87%7,37%
Wprost6,63%6,36%
Polityka6,39%7,15%
To i Owo5,94%7,09%
Twoje Imperium5,51%5,96%
Na Żywo4,77%5,35%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,97%4,19%
Gość Niedzielny3,81%4,00%
Takie jest Życie3,63%3,91%
Teleprogramy3,58%4,08%
Rewia3,22%3,43%
Super TV3,16%3,43%
Motor3,14%3,18%
Przekrój3,03%3,37%
Uważam Rze inaczej pisane2,73%-
Świat i Ludzie2,31%2,45%
Imperium TV1,59%1,83%
Bella Relaks1,57%1,45%
Tele Max1,47%1,77%
Forum1,40%1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,28%1,11%
Tygodnik Siedlecki0,77%0,68%
Tygodnik Ostrołęcki0,70%0,66%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,63%0,57%
Przewodnik Katolicki0,60%0,66%
Gazeta Regionalna0,50%-
Panorama Leszczyńska0,48%0,52%
Jarmark0,46%0,55%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%0,45%
City (tygodnik bezpłatny)0,41%0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,20%0,23%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,07%-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,97 proc. respondentów, czyli o 0,50 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca trzeciego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,83 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 15,04 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,04 pkt. proc. do 10,63 proc.
 
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,11 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pllipiec-grudzień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,97%15,47%
Przyjaciółka15,83%17,33%
Tina15,04%15,58%
Viva10,62%10,66%
Gala9,11%-
Z Życia Wzięte8,96%9,52%
Party Życie Gwiazd7,14%6,44%
Tele Świat5,59%5,94%
Komputer Świat5,57%6,63%
Show Magazyn o Gwiazdach4,03%3,82%
Świat Seriali3,53%3,67%
Takie jest Życie3,43%-
Bravo3,35%3,98%
Sukcesy i Porażki3,02%3,23%
Bravo Sport2,22%2,70%
Bella Relaks1,31%-
TV 141,23%1,13%
Monitor Księgowego0,50%0,49%


 
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Newsweek !
Tylko Newsweek ! raz w tygodniu mi wystarczy ,potem daje do czytania moim emeryckim sąsiadą.
odpowiedź
User
Daniel
Dlaczego w tym zestawieniu nie ma Faktów i mitów oraz Nie?
odpowiedź
User
walić się
W doopę sobie wsadżćie te dane wzięte z księżyca, naiwniacy
Gołe cycki na pierwszym, są najbardziej "czytane".
odpowiedź