SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Angory”: wpływy 13,5 proc. w górę, 593 tys. zł straty wskutek odpisu dot. Ruchu

Wydawnictwo Westa Druk, wydawca tygodnika „Angora”, w ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 13,5 proc. do 41,4 mln zł. Natomiast jego wynik netto zmalał z 1,13 mln zł zysku do 592,7 tys. zł straty, głównie wskutek 4,62 mln zł kosztów aktualizacji należności od Ruchu.

Article

Wydawnictwo Westa Druk publikuje „Angorę” na podstawie licencji od innej spółki o takiej samej nazwie, też należącej do Mirosława Kulisia. W sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS firma nie podała, ile jej przychodów pochodziło w ub.r. ze sprzedaży „Angory”, a ile z publikacji w niej reklam.

Według danych KRS w ub.r. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wynosiła 244 024 egz., po spadku o 8,2 proc. w skali roku. Natomiast w pierwszej połowie br. zmalała o 7,1 proc. do 226 386 egz.

Koszty produktów, towarów i materiałów sprzedanych przez firmę wyniosły w ub.r. 32,06 mln zł (po wzroście o 3,7 proc. w skali roku), koszty ogólnego zarządu - 3,33 mln zł (10,3 proc. w górę), a koszty sprzedaży - 878,9 tys. zł (3,4 proc. w dół). Na koniec ub.r. w firmie pracowały 32 osoby, tyle samo co rok wcześniej.

Zysk sprzedażowy wydawnictwa poszedł w górę z 1,61 do 5,13 mln zł.

4,6 mln zł odpisu należności od Ruchu

Na pozostałych wynikach rentowności firmy zaciążył 4,62 mln kosztów aktualizacji wartości aktywów niefinansowych (rok wcześniej było to jedynie 14,2 mln zł). W sprawozdaniu spółka zaznaczyła, że dokonała odpisu aktualizujacego należności od Ruchu.

Z powodu ogromnego zadłużenia Ruch we wrześniu ub.r. ogłosił pierwsze przyspieszone postępowanie układowe, a na początku br. drugie. Pierwsze dotyczy większych wierzycieli spółki (z minimum 1 mln zł zaległych należności), którym kolporter spłaci jedynie 15 proc. tych zobowiązań. W kwietniu oba porozumienia układowe zaakceptowali wierzyciele, a w zeszłym tygodniu zatwierdził je prawomocnie Sąd Okręgowy w Warszawie.

W konsekwencji wielu dużych i średnich wydawców prasowych musiało spisać na straty po kilka-kilkanaście mln zł, których nie uda się odzyskać od Ruchu. Agora już w połowie ub.r. odpisała 13,6 mln zł, a potem dodała 3,3 mln zł, Gremi Media - 3,92 mln zł, Edipresse Polska - 8,3 mln zł, ZPR Media - 9,2 mln zł, Burda Media Polska - 3,2 mln zł, a Infor Biznes - 6,41 mln zł.

Po takim odpisie zysk brutto Wydawnictwa Westa Druk zmalał z 1,43 mln zł do 406,6 tys. zł, a przy uwzględnieniu podatku dochodowego (w ub.r. wyniósł 999,2 tys. zł, a rok wcześniej 295,7 tys. zł) wynik netto poszedł w dół z 1,13 mln zł zysku do 592,7 tys. zł straty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Angory”: wpływy 13,5 proc. w górę, 593 tys. zł straty wskutek odpisu dot. Ruchu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paff
Jedyny periodyk który regularnie czytam!
4 4
odpowiedź