SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple najcenniejszą marką świata, dalej Microsoft i Google (Top 10)

Według corocznego zestawienia magazynu „Forbes” koncern Apple znalazł się na pierwszym miejscu najcenniejszych marek na świecie, a jego wartość oblicza się na ponad 145 mld. dolarów. Kolejne miejsca rankingu okupują także firmy z segmentu nowych technologii - Microsoft oraz Google.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W porównaniu z ubiegłoroczną listą obecna kolejność trzech liderów w rankingu „Forbesa” nie uległa żadnym zmianom. Na pierwszym miejscu znalazł się Apple, na drugim Microsoft, a na trzecim Google. Pierwszą piątkę najcenniejszych firm na globalnym rynku zamykają Coca-Cola oraz IBM.

W tekście poświęconym wynikom tegorocznego rankingu „Forbes” podkreśla, że obecnie koncern z Cupertino jest wart dwukrotnie więcej niż pozostałe dwa przedsiębiorstwa obecne na podium. Wartość Apple jest wyceniana na poziomie 145,3 mld dol., co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z ub.r. Jednak pod względem dynamiki wartości marki w rankingu zdecydowanie zwyciężył okupujący 10. miejsce Facebook, który zyskał 54 proc. rok do roku.

„Forbes” podkreśla, że Apple już po raz piąty został liderem rankingu, między innymi dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży swoich urządzeń - tylko w IV kwartale ub.r. sprzedano 74,8 mln iPhone'ów. Wówczas po raz pierwszy od 2011 r. firmie prowadzonej przez Tima Cooka udało się pokonać w liczbie sprzedanych smartfonów koncern Samsung, który jednak powrócił na pozycję lidera w I kwartale roku 2015.

W rankingu „Forbesa” obejmującym 100 najcenniejszych firm na świecie znalazły się przedsiębiorstwa z 15 krajów, pochodzące z 20 różnych branż. Jednak najsilniej reprezentowany jest sektor nowych technologii, z którego pochodzi 15 podmiotów ujętych w zestawieniu. Większość z nich znalazła się w pierwszej 20-tce.

Lista 10 najcenniejszych marek świata 2015 r. według „Forbesa”
1. Apple: wartość - 145,3 mld dol. (+17 proc.)
2. Microsoft: wartość – 69,3 mld dol. (+10 proc.)
3. Google: wartość – 65,6 mld dol. (+16 proc.)
4. Coca-Cola: wartość – 56 mld dol. (brak wzrostu)
5. IBM: wartość – 49,8 mld dol. (+4 proc.)
6. McDonald’s: wartość – 39,5 mld dol. (-1 proc.)
7. Samsung: wartość – 37,9 mld dol. (+8 proc.)
8. Toyota: wartość – 37,8 mld dol. (+21 proc.)
9. General Electric: wartość – 37,5 mld dol. (+1 proc.)
10.  Facebook: wartość – 36,5 mld dol. (+54 proc.)

Dołącz do dyskusji: Apple najcenniejszą marką świata, dalej Microsoft i Google (Top 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl