Armia Zbawienia plakatami i tagiem #TheDress walczy z przemocą wobec kobiet

Armia Zbawienia opublikowała plakat wykorzystujący viralowy efekt pasiastej sukienki, aby zwrócić społeczną uwagę na problem przemocy domowej wobec kobiet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Plakat opublikowany przez Armię Zbawienia przedstawia posiniaczoną dziewczynę ubraną w sukienkę w białe i złote pasy. Fotografii towarzyszy pytanie: „Dlaczego tak trudno zobaczyć czarne i niebieskie?”.

Plakat nawiązuje bezpośrednio do zdjęcia, które wcześniej pojawiło się w serwisach społecznościowych. Przedstawiało ono sukienkę, która dzięki złudzeniu optycznemu raz wydawała się biało-złota, innym razem zaś niebiesko-czarna. Fotografia opatrzona hashtagiem #TheDress szybko obiegła internet osiągając efekt viralowy.

Popularność zmieniającej kolory sukienki wykorzystała w swoim plakacie Armia Zbawienia. Za pomocą plakatu zwraca ona uwagę na problem przemocy domowej, z którą według statystyk styka się jedna na sześć kobiet. Wkrótce po opublikowaniu pierwszego plakatu na koncie Armii Zbawienia na Twitterze pojawił się drugi. Umieszczono na nim odpowiedź na wspomniane wcześniej pytanie. Brzmi ona: „Ponieważ one ukrywają to pod białym i złotym”.

Akcja Armii Zbawienia zdobyła duże uznanie na Twitterze. Użytkownicy chętnie przesyłają dalej opublikowane plakaty, chwalą też organizację za pomysł i kreatywność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"